תחזק שליטתה בשוק? מיקרוסופט משיקה את אקספלורר 9

מיקרוסופט מחזיקה בנתח של 56.7% בשוק דפדפני האינטרנט ■ הדפדפן החדש מציע יכולות שיש להן פוטנציאל לעצור את הנטישה לדפדפנים פיירפוקס של מוזילה וכרום של גוגל

מיקרוסופט תשיק הלילה (ב') את הגרסה החדשה של דפדפן האינטרנט שלה, אקספלורר 9, במטרה לחזק את שליטתה בשוק שבו יש לה נתח של 56.7%, לפני נתוני חברת Net Application לחודש פברואר 2011.

מהתרשמות "גלובס" עולה כי הדפדפן החדש מציג מספר חידושים שבעיקר מיישרים קו עם המתחרות של מיקרוסופט, אבל עדיין מציעים יכולות שיש להן את הפוטנציאל לעצור את הנטישה לדפדפנים פיירפוקס של מוזילה וכרום של גוגל.

החידוש העיקרי באקספלורר 9 הוא המהירות. הדפדפן החדש מהיר יותר מקודמו, שסבל מאיטיות רבה במחשבים שלא יצאו לשוק בחודשים האחרונים. מיקרוסופט גם הבינה כי אין טעם להציג בדפדפן גם שורת חיפוש וגם שורה שבה מקלידים את כתובת האתר ומיזגה את שתיהן, בדומה לשיטת העבודה בכרום.

עוד דמיון בין כרום לאקספלורר הוא עמוד האתרים הפופולריים על-פי המשתמש. כשהגולש פותח לשונית חדשה, הוא מקבל את האתרים אליהם הוא נוהג להיכנס. זו קטגוריית לינקים מועדפים דינמית, שמשתנה לפי הרגלי הגלישה של הגולש וחוסכת לו זמן בכניסה לרשימת המועדפים הקבועה שלו. דווקא בנקודה זו מיקרוסופט החליטה לא ללכת שלב אחד קדימה ולקבל השראה מגוגל שמאפשרת סנכרון של המועדפים בין מחשבים שונים הפועלים על דפדפן כרום.

מיקרוסופט למדה לנצל באקספלורר 9 גם את היכולות של חלונות 7. כשגולש משתמש באתר שהותאם לדפדפן החדש, הוא מקבל חוויה בהתאם לרוח המותג של אותה חברה שאל האתר שלה הוא גלש. האייקון של המותג מופיע בצד העליון של המסך והצבעים של הדפדפן משתנים גם בהתאם. כמו-כן, הגולש יכול למשוך את הלוגו לחלק התחתון של המסך בחלונות ולהפוך אותו לקיצור דרך, המשמש לגישה מהירה לאתר.

לחיצה על האייקון תפתח שורת פקודות מהירה (Jump List) המאפשרת להיכנס לקטגוריות שונות באתר. במסגרת שדרוג זה נחתמו שיתופי פעולה עם מספר אתרים ישראליים, בהם פרטנר, נענע10, זאפ ודפי זהב.

עוד יכולת שהתווספה לאקספלורר 9 בזכות החיבור עם חלונות הוא האצת חומרה. אקספלורר 9 מתמודד יותר טוב עם עומסי גרפיקה רבים, כשעל-פי ההדגמה של מיקרוסופט, הוא חזק יותר גם לעומת כרום בגרסה 10. לדפדפן יש גם אופציה להציג את המיקום של הגולש ללא שימוש בהתקן GPS, מה שמאפשר פיתוח של יכולות מבוססות מיקום.

אקספלורר 9 יושק עם ממשק בעברית כבר ביומו הראשון, כשעד היום מעל 200 אלף גולשים הורידו את גרסאות הניסוי של הדפדפן בישראל ולמעלה מ-40 מיליון הורידו את הדפדפן ברחבי העולם. בימים הקרובים גולשים שירצו את הדפדפן יצטרכו להוריד אותו באופן עצמאי, אולם בהמשך העדכון יהיה זמין כאופציה להורדה ביכולות העדכון המובנות של חלונות.