עדכון מדד התל-בונד הקרוב: אילו אג"ח ייכנסו וייצאו?

השינויים הצפויים במדד התל בונד 20, לפי הערכת הראל סל: בריטיש ישראל והחברה לישראל בפנים, בזק וגזית גלוב בחוץ

הודעתה מאתמול (א') של חברת ההשקעות אמפל אמריקן, המחזיקה ב-12.5% ממניות ספקית הגז המצרי EMG, על חידוש אספקת הגז ממצרים לישראל, אמנם הורידה באופן חלקי את רף חוסר הוודאות הנוגע להחזקה זו. אולם, תשואות של 7% ועד יותר מ-8% בהן נסחרות שלוש סדרות האג"ח של החברה שבשליטת יוסי מימן, מעידות כי חששות המשקיעים מעתידה של פעילות זו טרם התפוגגו.

חוסר הבהירות הפוליטית והפיננסית במצרים לא נעלמו מעיני חברת מידרוג, שלפני שבועיים הורידה את דירוג הסדרות של אמפל מ-A3 ל-Baa1. פרט להשפעה על המסחר בסדרות, החלטתה של מידרוג לא תאפשר לאג"ח מסדרה ב' של אמפל לעמוד בקריטריונים הנדרשים לכניסה למדד תל-בונד 40, במסגרת העדכון החצי שנתי של מדדי התל בונד בתחילת אפריל.

בהראל סל מעריכים כי את מקום הסדרה של אמפל תתפוס סדרת אג"ח ג' של חברת התקשורת פרטנר. סדרה נוספת שלהערכת הראל סל תיגרע מהתל בונד 40 היא אג"ח א' של בריטיש ישראל, וזאת בעקבות ירידה בשווי השוק שלה אל מתחת ל-250 מיליון שקל.

שינויים מינוריים בתל-בונד 20

בנוסף לפרטנר, יצטרפו לתל בונד 40 סדרות אג"ח של שיכון ובינוי, מזרחי-טפחות הנפקות, מבני תעשיה וכלכלית ירושלים. בהראל סל מציינים כי העדכון הקרוב יחזיר את מספר הסדרות הנכללות במדד ל-40, לעומת 42 כיום. "בכל הנפקה חדשה", מסבירים בהראל סל, "אם האג"ח החדשה עומדת בכללי המדד - היא נכנסת באופן אוטומטי ולא ממתינה לעדכון החצי שנתי. לכן, לאחרונה הכיל המדד יותר מ-40 איגרות חוב".

בעוד שלא מעט שינויים עומדים להתחולל בתל-בונד 40, הרי שבמדד התל-בונד 20, המכיל את 20 איגרות החוב הקונצרניות הגדולות בשוק, צפויים שני שינויים בלבד: כניסת סדרה ג' של בריטיש ישראל ואג"ח מסדרה ז' של החברה לישראל, ומנגד יציאת הסדרות ה' של בזק ואג"ח ג' של גזית גלוב, בשל פדיון מוקדם.

סדרת האג"ח של חברת חשמל הנכללת בתל בונד 20 תמשיך להיות בעלת המשקל הגדול ביותר במדד - 9.5%, כאשר שווי השוק שלה הוא כ-8.1 מיליארד שקל. שווי סך הסדרות שייסחרו במדד זה לאחר העדכון צפוי לעמוד על כ-49 מיליארד שקל. מדד התל בונד 60 מורכב מהתל בונד 20 ומתל בונד 40, והשינויים בו יתרחשו בהתאם לאלה שהוזכרו.

מדדי התל-בונד שהושקו על ידי הבורסה לפני כשלוש שנים, מתעדכנים פעמיים בשנה: בחודש אפריל ובאוקטובר. המדדים פופולריים למדי, ותעודות הסל העוקבות אחריהם מכילות נכסים בהיקף של מיליארדי שקלים. מכיוון שמנהלי תעודות הסל צפויים לעדכן את הרכב הנכסים בהתאם לשינויים במדד, הרי שלא מן הנמנע כי נראה תנודות בתקופה הקרובה באותן איגרות חוב שיוצאות ונכנסות למדדים.

תל בונד
 תל בונד