יתרות השורט על המעו"ף זינקו לשיא של יותר ממיליארד ש'

הסלמה במזה"ת, משבר הנפט והרמות הגבוהות בשוק הובילו את השורטיסטים להגדלת הפוזיציות, תוך שהם מאמינים כי הבורסה בדרך למטה ■ בגבעות נפלו פוזיציות השורט ב-40%

ההסלמה במזרח התיכון, משבר הנפט, זאת עוד לפני אסון הטבע והגרעין ביפן, בעוד שהבורסה בת"א מפגינה עוצמה יחסית, גבו את מחיר הפחד ונראה כי השורטיסטים מריחים דם ומצפים לתיקון עמוק שהולך וקרב. זאת, כאשר יתרות השורט על מדד המעו"ף זינקו ב-9.6% לשיא היסטורי של 1.046 מיליארד שקל בשבוע שהסתיים ב-10 במארס ביחס להיקף המכירות בחסר שעליהם דווח שבוע קודם לכן, השבוע שהסתיים ב-3 במארס. כך פורסם היום באתר הבורסה לני"ע.

בין מניות המעו"ף המשיכה לבלוט מניית החברה לישראל עם שורט ענק בהיקף של 324.6 מיליון שקל, ירידה של כ-6.5% ביחס לשבוע שעבר. נזכיר כי שורט זה נפתח כאשר עידן עופר, בעל השליטה בחברה הקצה מניות לבנק זר בתמורה לקו אשראי. את המקום השני מאיישת גם הפעם חברת פרטנר בו נותר היקף השורטים בכ-102.8 מיליון שקל.

בטבע אשר הרמה בה נסחרת מנייתה ממשיכה להידרדר, המשיכה מגמת העלייה בהיקפי השורט בשיעור של 20% והם הגיעו לרמה של 43.1 מיליון שקל. לעומתה, בפריגו אשר קבעה ב-6 במארס את שיא כל הזמנים ברמה של 279.3 שקל, גדלו יתרות השורט בכ-11% והגיעו ל-49.44 מיליון שקל.

בין מניות הבנקים בלט הזינוק בשורטים במניית בנק הפועלים , בה מכר מניות בית ההשקעות אקסלנס בהיקפים גדולים. היקף השורטים על פועלים זינק ב-71% ל-73.2 מיליון שקל.

מגזר מניות הגז והנפט הוסיף לרכז בשבוע שעבר עניין על רקע תחילת הדיונים בחוק ששינסקי בוועדת הכספים בכנסת ועל רקע הדחיות החוזרות והנשנות באספקת הגז המצרי לישראל. בישראמקו , החברה במדד המעו"ף נרשמה עלייה של 34% ביתרות השורט שהסתכמו ב-9.25 מיליון שקל בעוד ששערה של המניה עלה בשבוע זה ב-4% ל-41.6 אגורות.

ברציו , אשר ממשיכה להיות מהמניות הפעילות ביותר בשוק הישראלי נרשמה עלייה של כ-9% בהיקפי השורט ל-9.38 מיליון שקל בעוד שמחיר יחידות ההשתתפות בה נותר יציב.

ביחידות ההשתתפות של גבעות נפלו פוזיציות השורט ב-40% לשפל של 1.644 מיליון שקל, בעוד מחירה של המניה נפל בכ-19% ל-6.4 אגורות.