חדשות טובות: מחקר משותף לפלוריסטם עם אונ' ניו יורק

החברה והמרכז הרפואי באוניברסיטה יבחנו במשותף את השימוש בתאי גזע מהשלייה לריפוי פצעים בגפיים סוכרתיות בקרב בעלי חיים

פלוריסטם הודיעה היום (ג') על שיתוף פעולה חדש עם המרכז הרפואי של אוניברסיטת ניו יורק לצורך מחקר משותף בתאי גזע מהשלייה.

המחקר, שייערך במרכז הרפואי של האוניברסיטה, יבחן את השימוש בתאי גזע מהשלייה של פלוריסטם לריפוי פצעים בגפיים סוכרתיות בקרב בעלי חיים. במהלך הניסויים תיבחן השפעתו של השימוש בתאי גזע מהשלייה על מהירות ואיכות ההחלמה של פצעים סוכרתיים. המידע שיתקבל בניסוי הנוכחי עשוי לסלול את הדרך לניסוי קליני בבני אדם באינדיקציה זו בהמשך.

מתווה הניסוי יוגש למוסד הלאומי לבריאות של משרד הבריאות האמריקני לשם קבלת מימון חלקי לעלויות המחקר. בראש צוות החוקרים יעמוד ד"ר וויליאם צ'ן, מנהל היחידה לריפוי פצעים ורפואה משקמת במרכז לריפוי פצעים באוניברסיטת ניו יורק, אשר ציין כי "מחלת הסוכרת תוקפת כ-170 מיליון אנשים ברחבי העולם. פצעים סוכרתיים הם הגורם מספר אחד לקטיעות גפיים בחולים. מאז 1998 לא חלה התפתחות משמעותית בתחום ריפוי הפצעים הסוכרתיים וישנו צורך עז בפתרונות חדשים שיסייעו לטיפול והחלמה, וימנעו קטיעות גפיים ואף מקרי מוות קשורים".

זמי אברמן, מנכ"ל פלוריסטם, אמר היום כי "אנו שמחים להתחיל לעבוד עם אוניברסיטת ניו יורק המכובדת. תוצאות הניסוי הקליני הראשון שלנו בטיפול בחולי איסכמיה קשה המועמדים לקטיעת גפיים הוכיח שתאי גזע מהשלייה בטוחים לשימוש ואף שיפרו את איכות חייהם של החולים שחלקם סבל מפצעים סוכרתיים. אנו שמחים להרחיב את השימוש בתאים גם לתחום ריפוי הפצעים".

לאחרונה, נזכיר, דיווחה פלוריסטם על כך שקיבלה אישור משותף מרשויות הבריאות באירופה (EMA) ובארצות הברית (FDA) להתקדם ישירות לשלב השלישי של הניסוי בתאי גזע מהשלייה בחולים הסובלים מטרשת עורקים חמורה בגפיים.