בעקבות רכישת חברת נרה: סרגון מפטרת 200 עובדים

בעקבות הרכישה ב-48.5 מיליון דולר, מצבת כוח האדם של סרגון עלתה ביותר מפי 2, והיום היא מדווחת על שינוי ארגוני שבמסגרתו יצומצם כוח האדם של החברה הממוזגת

לפני חודשיים רכשה סרגון את החברה הנורבגית ‏Nera‏, תמורת 48.5 מיליון דולר. בעקבות הרכישה, מצבת כוח האדם של סרגון עלתה ביותר מפי 2, כשכל אחת מהחברות העסיקה אז כמה מאות עובדים. אלא שהיום מדווחת החברה על שינוי ארגוני, שבמסגרתו יצומצם כוח האדם של החברה הממוזגת ב-200 עובדים.‏

סרגון, בניהולו של עירא פלטי, היא חלק מקבוצת רד. החברה מספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים בקיבולת גבוהה. סרגון מתמחה ביישומים קצרי טווח (‏short haul‏) ונרה בארוכי טווח (‏long haul‏). השינוי הארגוני יחלק את החברה לשלוש קבוצות: פתרונות למרחקים קצרים, פתרונות למרחקים ארוכים וקבוצת שירותים ופרויקטים, ולצידם יפעל גם ארגון מכירות גלובאלי. בחברה מאמינים שהמבנה החדש יאפשר הקצאת משאבים מתאימים לכל פלח שוק ולהגיב מהר יותר לצרכי הלקוחות השונים. ‏

לאחר הרכישה נשאל פלטי על האפשרות שעובדים יפוטרו בעקבות הרכישה. "יש סינרגיות, ונצטרך לבצע החלטות בנוגע לפעילויות הכפולות, אבל זה לא שם המשחק פה", אמר אז פלטי. הוא הוסיף שהחפיפה בין שתי החברות לא מאוד גדולה. היום אומר פלטי כי "זה תמיד קשה לוותר על אנשים מוכשרים - גם כאשר מדובר בכפילויות של תפקידים. בעקבות המהלך סרגון תוכל להשיג את היעדים שלה ולבנות ארגון חזק ומאוחד שכולל כ-1,200 עובדים מסביב העולם אשר יוכל להתמקד טוב יותר במענה לצרכי הלקוחות שלנו".

צמצום כוח האדם יאפשר לסרגון לא רק לבטל כפילויות שנוצרו בעקבות הרכישה, אלא גם להתקרב ליעד הרווחיות שהציבה לעצמה לאחר הרכישה. סרגון רכשה אמנם חברה שאינה רווחית אך בסרגון מתכננים לשמור על רווחיות גולמית דומה לשל טרום הרכישה (כ-35%), ולהגיע לרווחיות תפעולית של 10%, לעומת 7.5% על בסיס ‏Non-GAAP‏ לפני הרכישה. זאת לצד גידול משמעותי בהיקף המכירות.‏

‏"אחד מהיתרונות המשמעותים של המיזוג עם נרה הוא שהחברות שלנו משלימות אחת לשניה. אחת המשימות שיש לנו באיחוד בין החברות הוא לנצל את היתרון הזה תוך זיהוי נכון של סינרגיות שיאפשרו לנו להביא את החברה לרמה הרצויה של הוצאות התפעול", אמר היום פלטי. "במהלך האינטגרציה זיהינו מקומות בהן נרה מוסיפה רמה גבוהה יותר של הוצאות תפעוליות, ובאותה עת זיהינו גם מקומות בהם נוכל להביא ליעילות גבוהה יותר. כתוצאה מכך רמת ההוצאות התפעוליות שלנו בסוף התהליך תהיה דומה ליעד המקורי שלנו". ‏

את שלוש הקבוצות ינהלו אנשים מתוך החברה. קבוצת פתרונות ה-‏short haul‏ תנוהל על-ידי חגי זיס, עד לא מכבר סמנכ"ל הפיתוח של סרגון. קבוצת ה-‏long haul‏ תנוהל על ידי אייל אסא ששימש עד לאחרונה כסמנכ"ל אופרציה בארגון המכירות של סרגון. קבוצת השירותים והפרויקטים תנוהל על ידי אולה לארס אוי, ששימש כסמנכ"ל הפרויקטים של נרה. ארגון השיווק ינוהל על-ידי אודי גורדון וארגון המכירות העולמי ינוהל על-ידי ערן ווסטמן. ‏

סרגון נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 370 מיליון דולר. ‏