מניית היום: מניית נפט מזנקת 10% עקב רכישה של הגיאולוג

ד"ר ברוך דרין, גיאולוג שותפות גלוב אקספלוריישן, רכש מיליון יחידות השתתפות בשער 4.8 אגורות ■ הבעת אמון בקידוחי רישיון "אופק" שבאזור רמלה?

שותפות גלוב אקספלוריישן , העוסקת בחיפושי נפט וגז, מרכזת היום (ה') עניין רב ומזנקת ברקע דיווח באישון לילה אמש, לפיו ד"ר ברוך דרין, גיאולוג השותפות ודירקטור בה, ניצל זכויות ורכש מיליון יחידות השתתפות בשער של 4.8 אגורות - 48 אלף שקל סה"כ. שווי החזקותיו של דרין בשותפות - כ-173 אלף שקל.

הרישיון העיקרי של גלוב אקספלוריישן הוא רישיון אופק, המתפרש על שטח של 393 קמ"ר, הנמצא באזור רמלה. באזור זה מכוונת השותפות לשתי מטרות: הראשונה, "אופק 1", נמצאת בעומק של 2,120-2,500 מטר, והיא למטרת נפט. על-פי הערכות שנעשו על-ידי הפטרופיזיקאי לורן דניס בשנת 1994, שהתבססו על קידוח "דוד 1" שנערך שנה לפני כן, עשויות להימצא במבנה זה רזרבות נפט בהיקף של 23.2 מיליון חביות, אשר להערכת דרין, כ-30% ממנו עשוי להיות נפט בר-הפקה. בתשקיף האחרון שפירסמה גלוב ב-28 בפברואר, עודכנה התחזית לכ-10 מיליון חביות נפט בר הפקה.

המטרה השנייה שאליה מכוונת השותפות ברישיון זה נמצאת בעומק של 5,420-5,920 מטר. השותפות מעריכה כי בשטח קיים פוטנציאל להימצאות גז בהיקף של 1.5-1.8TCF (טריליון רגל מעוקב), כחמישית מכמות הגז שנמצאה בתגלית "תמר". הערכה זו נסמכת על קריאות משמעותיות של גז שנרשמו בקידוח "דוד 1", אשר בדיקתן לא מוצתה.

השותפות מתכננת לבצע ברישיון אופק שני קידוחים, כאשר למטרה הראשונה, קידוח "אופק 1", התקציב מוערך בכ-2.9 מיליון דולר, ואילו למטרה השנייה עומד התקציב המשוער על 5.25 מיליון דולר. הקידוח ייעשה בדרך של מעקף מקידוח "דוד 1".

שותפות גלוב הוקמה באוקטובר 2009, ובעלי השליטה בשותפות הם יעקב חי, גיל ומנחם שטרנברג והגיאולוג דרין ובנו צבי, המשמש גם כמנכ"ל השותפות. נוסף לרישיון אופק מחזיקה השותפות גם ברישיונות החיפוש היבשתיים "בר-אור" ו"יהל", הנמצאים באזור הגליל המערבי ושפרעם בהתאמה.