השופט אפרתי לא סלח - ועו"ד רונאל פישר יועמד לדין משמעותי

החלטת ועדת האתיקה הארצית להעמיד לדין את עו"ד פישר בעקבות דבריו כלפי השופט חנן אפרתי, התקבלה לאחר שאפרתי הבהיר כי למרות מכתבי ההתנצלות של פישר הוא לא סלח לו

החלטתה של ועדת האתיקה הארצית להעמיד לדין משמעתי את עו"ד רונאל פישר, בעקבות דבריו הבוטים כלפי השופט חנן אפרתי, התקבלה לאחר שהשופט אפרתי הבהיר כי למרות מכתבי ההתנצלות של פישר, הוא לא סלח לו על הדברים.

בעקבות מכתבי ההתנצלות החליטה לפני כשנה ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין לסגור את התיק נגד פישר, ואולם בימים האחרונים הפכה ועדת האתיקה הארצית את ההחלטה - והחליטה להגיש נגד פישר קובלנה משמעתית.

הפרשה החלה לאחר שבאפריל 2009 גזר השופט אפרתי על העיתונאי והסופר, יעקב העליון, שנת מאסר בעקבות הרשעתו בבעילה אסורה בהסכמה של קטינה בת 14 ובמעשה מגונה בבת 21. בתום הדיון אמר פישר, ששימש סנגורו של העליון, כי "הכרעת הדין היא המעשה המגונה היחיד בכל הדבר הזה".

בעקבות התבטאותו של פישר פנה מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, ללשכת עורכי הדין בטענה כי מדובר בעבירה אתית.

ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב הודיעה לפישר כי עליו להתנצל בפני אפרתי, ואולם נוכח מכתב ההתנצלות הלקוני ששיגר, הודיע אפרתי כי אינו רואה במכתב זה כהתנצלות, והוועדה החליטה כי אין מדובר בהתנצלות כנה.

בהמשך שיגר פישר מכתב נוסף, ובו כתב כי "הטחת עלבונות אינה באה בחשבון - ולא רק מתוך כבוד למערכת בתי המשפט, אלא בעיקר משום שמדובר בשפיכות דמים. אין ולא יכול להיות צידוק לעלוב בך אישית או לפגוע בשמך הטוב בעיני הבריות, שעל כך הבעתי צער עמוק, ואני שב ומביע זאת כעת".

בעקבות זאת הודיעה הנהלת בתי המשפט כי היא מותירה לשיקול-דעת ועדת האתיקה אם לוותר לפישר, והתיק נגדו אכן נסגר. ואולם תנועת אומ"ץ בראשות אריה אבנרי, שהגישה את התלונה המקורית נגד פישר, פנתה לוועדת האתיקה הארצית בבקשה שתבחן את הנושא.

ל"גלובס" נודע כי במהלך הבירור הבהיר אפרתי, שמונה בינתיים לסגן נציב תלונות הציבור על שופטים, כי בניגוד לרושם שנוצר - הוא עצמו לא מחל לפישר, וזאת מאחר שהפגיעה בו היתה אישית, כאדם, ולא כשופט.

גם מנהל בתי המשפט, משה גל, הבהיר באחרונה כי אף לדעתו יש מקום "למצות את הדין" עם פישר.