נחמן שי: לפקח על "האח הגדול"; חצה קו אדום

ח"כ שי פנה לשר כחלון בדרישה לפקח על "האח הגדול", זאת חודשים ספורים לאחר שהוא עצמו לקח חלק בתוכנית כשהתבקש להקליט את קולו כ"דובר צה"ל" במשימת "מלחמת המפרץ"

ח"כ נחמן שי (קדימה), פנה לשר התקשורת משה כחלון בדרישה לפקח על התוכנית "האח הגדול", זאת חודשים ספורים בלבד לאחר שהוא עצמו לקח חלק בתוכנית כשהתבקש להקליט את קולו כ"דובר צה"ל" במשימת "מלחמת המפרץ".

שי, שאף שימש בעברו כשופט בתוכנית "השגריר" של זכיינית ערוץ 2 קשת, מצטרף ליוצאים נגד "האח הגדול" ומבקש מהשר להנחות את מועצת הכבלים והלוויין ואת הרשות השנייה לפקח על התוכנית בערוץ 2 ובערוץ 20.

"במהלך העונה הנוכחית של 'האח הגדול', המשודרת בערוץ 2 בזמן צפיית שיא ובשידור חי בערוץ 20 בכבלים, נחצו מספר פעמים קווים אדומים על-ידי עורך התוכנית וחלק ממשתתפיה", כתב שי, אשר שימש בעברו כמנכ"ל הרשות השנייה. "הערות גסות, התבטאויות קשות ווולגריות וכן מעין קיום יחסי מין בשידור הם רק חלק מהתכנים הלא ראויים, שהיו מנת חלקם של צופי התוכנית בחודשיים האחרונים. בהקשר לכך יש לזכור את השפעתה השלילית של התוכנית על מאות אלפי בני-נוער הצופים בה ואשר נחשפים לתכנים שאין להם מקום בשום ערוץ טלוויזיה".

יש לציין כי התבטאויות הבוטות של עורך התוכנית יורם זק כלפי המתמודדת דנה רון מעולם לא שודרו בטלוויזיה, אלא רק באינטרנט.

שי ביקש כי השר יפעל "להנחיית הרשויות הרלוונטיות על מנת לפקח על התכנים המשודרים במסגרת תוכנית זו וכן בתוכניות ריאליטי אחרות".

בסוף מכתבו ציין שי: "אינני מתנגד עקרונית לעצם קיומה של התוכנית או של ז'אנר הריאליטי בכלל, אשר לדעתי יש להם מקום במסגרת טלוויזיה רב-ערוצית, אלא לשימוש לרעה שנעשה בתוכניות אלה".

מלשכת השר כחלון לא נמסרה תגובה.

מקשת נמסר: "לצערנו בחר ח"כ שי להידמות לאלה המבקשים לזכות בשתי דקות חסד תקשורתיות על גב הצלחתה של 'האח הגדול'. אנו כופרים לחלוטין בניסיון להציג את 'האח הגדול' כתוכנית שאינה ראויה או בעלת תכנים מיניים. התוכנית עומדת בכל בקרות התוכן המחמירות ובכל תקני הרגולציה".