הפועלים מאחד את הפעילות בארה"ב תחת גג אחד

כל הפעילות בארצות הברית תהיה כפופה למנהל אחד שיישב בניו יורק ■ לתפקיד החדש נבחר יאיר טלמור, כיום משנה למנכ"ל בבנק לאומי ארצות הברית

שינויים ארגוניים ופרסונליים בפעילות הבינלאומית של בנק הפועלים. המנכ"ל, ציון קינן, עורך שינוי ארגוני, כך שכל הפעילות בארצות הברית תהיה כפופה למנהל אחד שיישב בניו יורק. זאת, לעומת המצב הנוכחי, שבו מנהל סניף ניו יורק - העוסק בעיקר בבנקאות מסחרית - ומנהל הסניף במיאמי - העוסק בעיקר בבנקאות פרטית - כפופים שניהם בנפרד לישראל. במבנה החדש מנהל פעילות אמריקה יהיה כפוף לראש החטיבה הבינלאומית, אורית לרר, ומתחתיו יהיו שני מנהלי הסניפים. כך נודע ל"גלובס".

לתפקיד החדש נבחר יאיר טלמור, כיום משנה למנכ"ל בבנק לאומי ארצות הברית (BELUSA). לטלמור (56) ותק של 27 שנים בבנקאות אמריקנית, וכעת יחצה את הכביש ויעבור למתחרים. נודע כי גליה מאור, מנכ"לית לאומי, נתנה ברכתה למהלך. לטלמור תואר ראשון בחשבונאות ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת Hofstra.

3 מנהלים חדשים

המנהל הנוכחי של הפועלים ניו יורק, רוני לשצ'ינסקי, יסיים את תפקידו ויחזור לישראל. לשצ'ינסקי, לשעבר מנכ"ל בנק מסד, מסיים קדנציה מוצלחת מאוד של ארבע שנים, שבהן שיקם את הסניף בעקבות הפסדי העתק באג"ח מגובות משכנתאות (MBS). את לשצ'ינסקי צפוי להחליף כמנהל ניו יורק גבי חמני (44), כיום מ"מ מנהל סניפי ניו יורק. חמני עובד 20 שנים בבנק הפועלים בתפקידי ניהול שונים, וזה חמש שנים מוצב בניו יורק. לחמני תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

פועלים ארה"ב מנהל תיק אשראי בסך 2 מיליארד דולר ומאזנו מסתכם ב-6.1 מיליארד דולר, האמצעים ההוניים של הסניף הם 484 מיליון דולר. פועלים ארה"ב סיים את שלושת הרבעונים הראשונים של 2010 עם רווח של 16 מיליון דולר, לאחר שב-2009 כולה עמד הרווח על 13 מיליון דולר. ב-2008, וכתוצאה מההשקעה ב-MBS, הפסיד הסניף 745 מיליון דולר. בתקופה זו הייתה הפעילות בארצות הברית כפופה למנכ"ל, ולאחר מכן לראש החטיבה העסקית. אחד הלקחים של בנק הפועלים מכך היה לחזק את כפיפות הפועלים ארצות הברית לישראל. לאחר מינוי טלמור הושלמה החלפת מנהלי הבנקים הישראלים בארצות הברית. כל השלושה - טלמור בהפועלים, אהוד ארנון בדיסקונט ניו יורק ואיציק אייל בלאומי ארצות הברית - חדשים בתפקיד.