אסונות בעולם? הבנקים: "רמת המכפילים נוחה להשקעה"

שום אסון טבע לא משנה את עמדת הבנקים המובילים בישראל שממשיכים לטעון כי הבורסה בת"א תמשיך במגמה החיובית בטווח הבינוני והארוך, למרות המימושים כעת ■ פועלים: "ירידות השערים בבורסה בתל אביב נובעות בעיקרן מתגובה רגשית ולא שכלתנית של המשקיעים"

המעו"ף אמנם הלך והתרחק השבוע מרמת השיא שכבש אך לפני כמה חודשים בודדים - אבל בבנקים ממשיכים להציג גם השבוע עמדה שורית במיוחד באשר לשוק המניות המקומי וביצועי הצפויים.

למרות הדאגה הרבה בעולם מההשלכות האפשריות של הידרדרות במצב הנוכחי ביפן וחוסר הוודאות סביב האפקט שיהיה להתכה האפשרית של המוטות הגרעיניים בכורים בפוקושימה - סכנת הקרינה שם ממש לא אמורה להקרין על אחד העם בטווח הבינוני והארוך, על פי הסקירות השבועיות של שני הבנקים המובילים לאומי ופועלים .

"חדשות שליליות מיפן והמשך אי הוודאות בשל התפתחויות בזירה הגיאופוליטית עלולים להעיב על הלך הרוח בשוקי העולם ובישראל בטווח הקצר. עם זאת, בהינתן נתוני הכלכלה הריאלית החזקים של המשק הישראלי ובהנחה כי לא תחול החמרה משמעותית (שתביא למכירת אג"ח אמריקאי בידי יפן ולעליית תשואות), נראה כי רמת המכפילים הנוכחית נוחה להשקעה" - כותבים היום בבנק לאומי.

לדברים מצטרפים גם בבנק הפועלים, שם נכתב בסקירה השבועית: "לחוסר הודאות בסביבה הגיאופוליטית הצטרפה בשבוע האחרון עננה כבדה מהכיוון היפני... אנו מעריכים כי גם בטווח הקרוב תימשך התנודתיות בשוקי העולם, וזאת בעיקר כביטוי לחששם של המשקיעים מפני השלכות האירוע על הצמיחה הגלובלית".

עם זאת, טוענים בפועלים כי לירידות השערים באחד העם בימים שמיד לאחר היוודע ממדי האסון ביפן אין הצדקה כלכלית ממשית: "להערכתנו, ירידות השערים בבורסה בתל אביב נובעות בעיקרן מתגובה רגשית ולא שכלתנית של המשקיעים", כותבים שם ומנמקים: "ירידות אלו לא פסחו גם על מניות של חברות רבות, אשר כלל לא צפויות להיות מושפעות בפעילותן מהמשבר הנוכחי ביפן. עם זאת, השקעה בנקודת הזמן הנוכחית מתאימה יותר למשקיעים בעלי אורך נשימה, שכן כפי שציינו לעיל, תיתכן תנודתיות רבה בשווקים בטווח הקרוב".

למרות ההסתייגויות, השורה התחתונה של כלכלני הפועלים אינה משתמעת לשני פנים: "אנו ממשיכים להחזיק בדעה חיובית בנוגע לשוק המניות המקומי בטווח הארוך, עם חשש להמשך התנודתיות ואי הודאות בטווח הקצר, מה שמגדיל את רמת הסיכון בהשקעה מנייתית, בעיקר ללקוחות בעלי תיקים לטווח של חודשים ספורים".