"אמריקן איידול": בראש מצעד הסדרות המרוויחות מפרסום בארה"ב

לפי "פורבס", על כל חצי שעת פרסום קיבלה התוכנית של FOX כ-7.11 מיליון דולר ב-2010 ■ אחריה, בהפרש ניכר, מדורגות "שני גברים וחצי" של CBS ו"עקרות-בית נואשות" של ABC

תוכנית גילוי הכישרונות של רשת FOX, "אמריקן איידול", היא התוכנית המכניסה ביותר לשנת 2010 בטלוויזיה האמריקנית - כך לפי מגזין "פורבס". במהלך השנה שעברה התוכנית הכניסה 7.11 מיליון דולר מפרסום בכל חצי שעה בה שודרה, לכיסה של ניוז קורפ, החברה-האם של FOX.

ההכנסות הללו קטנות למעשה בעבור התוכנית ב-12% משנת 2009. בעונה הנוכחית, עם השינוי בפאנל השופטים של התוכנית, היא מצליחה להביא 24 מיליון אמריקנים לצפות בה מדי שבוע, בכל אחד מ-3 ימי השידור שלה.

"אמריקן איידול", כמו 6 תוכניות נוספות בעשירייה המובילה, משודרת בישראל ב-yes. שלוש סדרות נוספות שודרו במהלך 2010 בחברת הכבלים הוט.

הרשימה השנתית בוחנת את ההכנסות מפרסום במקבצי הפרסום בממוצע לחצי שעה, לאור העובדה שאורכן של תוכניות הפריים-טיים משתנה. שנייה ברשימה, אם כי רחוקה משמעותית מהתוכנית המובילה, היא "שני גברים וחצי" בכיכובו של צ'ארלי שין, שבימים אלה עתידה ב-CBS לוט בערפל בשל הסתבכויותיו של שין. התוכנית הכניסה 2.89 מיליון דולר בחצי שעה.

במקום השלישי ניצבת "עקרות-בית נואשות" הוותיקה של רשת ABC, עם 2.74 מיליון דולר. התוכנית עלתה לשידור ב-2004, יחד עם "אבודים", שסיימה את חייה בשנה שעברה. סדרת המסתורין, גם היא של רשת ABC, מדורגת במקום ה-6 עם הכנסות של 2.6 מיליון דולר לחצי שעה.

הלהיטים נותרו מאחור

הסדרה "Glee" של רשת FOX ו"משפחה מודרנית" של ABC (שתיהן משודרות בחברת הלוויין), הלהיטים התורנים של הטלוויזיה האמריקנית, נדחקו אל מעבר לעשירייה הראשונה. "Glee" מדורגת במקום ה-11 עם הכנסות של 2 מיליון דולר מפרסום, ואילו "משפחה מודרנית" במקום ה-16 עם 1.6 מיליון דולר.

הסיבה לכך היא ככל הנראה העובדה ששתי הסדרות ניזונות מהכנסות אחרות, כאשר "Glee" פיתחה מודל כלכלי חדש המבוסס בעיקר על הכנסות מתמלוגי השירים המושמעים בסדרה, ו"משפחה מודרנית" שואבת הכנסה גבוהה מתוכן שיווקי.

עוד ברשימה, "האנטומיה של גריי" (ABC), אשר בדיוק כמו ב-2009, הכניסה 2.67 מיליון דולר מדי חצי שעה ולא מראה סימני האטה במקום ה-4; אחר-כך מדורגת תוכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים", שמכניסה ל- ABC2.67 מיליון דולר על כל 30 דקות.

אחת התוכניות עם הצמיחה הגדולה ביותר היא "תיאוריית המפץ הגדול" של רשת CBS, שמדורגת במקום 7, עם 2.5 מיליון דולר הכנסה מדי חצי שעה. אחריה מדורגת "24" של FOX, שסיימה גם היא את דרכה בשנה שעברה עם 2.45 מיליון דולר, "מרפאה פרטית", ABC עם 2.32 מיליון דולר, והסדרה החדשה היחידה ברשימה - "מייק ומולי", שהיא חלק מרצועת ההומור של CBS, עם 2.11 מיליון דולר בכל חצי שעה בשנה שעברה.

אמריקן איידול
 אמריקן איידול