יפן: החלה העברת עובדים, גנרטורים וציוד לאזור האסון

רעידת האדמה וגל הצונאמי הרסו מעל ל-110 אלף בניינים וגבו לפי הערכות 20 אלף קורבנות ■ ראש ממשלת יפן: "לבנות הכול מהיסוד"

קבלנים יפנים החלו בהעברת עובדים, גנרטורים וציוד לאזורים שנפגעו ברעידת האדמה ובגל הצונאמי ביפן והרסו מעל ל-110 אלף בניינים ולפי הערכות גבו 20 אלף קורבנות. "קיבלנו הרבה בקשות לזרקורים, ציוד חשמל וציוד בנייה מאז האסון", אמר דובר חברת השכרת הציוד Nishio Rent All טקאשי ימאדה. "אנו מצרים על כך שאין לנו מספיק ציוד לכולם".

הממשלה היפנית ביקשה מחברות כמו Daiwa House Industry לספק מעל 30 אלף בתים זמניים תוך חודשיים כדי לספק קורת גג ל-350 אלף תושבים שפונו במתיהם למקלטים של המדינה. ראש ממשלת יפן נאוטו קאן אמר לאחרונה "לבנות הכל מהיסוד". נזכיר כי האסון פגע ב-1,500 כבישים, 48 גשרים ו-15 מסילות ברזל לפי המשטרה ביפן.

בנוסף, הממשלה דיווחה בשבוע שעבר על פגיעה ב-11 נמלים שצפויים להתחיל לחזור לפעילות באופן חלקי ב-22 למארס.

"שיעור הבניה מחדש יהיה עצום" אמר קזאו סוסה, דובר חברת פוקודה (Fukuda), חברת בנייה בצפון יפן. חברת פוקודה החלה בבדיקת מבנים יום לאחר רעידת האדמה והחלה בתיקונים של מבנים כמו מרכזי קניות כדי לעזור לתושבים לחזור לשיגרה, הוסיף סוסה.

מניית פוקודה זינקה ב-92% מאז ה-10 במארס, יום לפני רעידת האדמה, לאור הערכות כי החברה תזכה במכרזים לבניה מחודשת של מרכזים שנפגעו. חברת Nissei Build Kogyo, המוכרת בתים מוכנים, רשמה את העלייה הגדולה ביותר בבורסה ביפן מאז האסון לאחר שיותר מהכפילה את שווי המניה של ב-3. עם זאת, בורסת יפן נפלה ב-8.1% מאז המקרה.