וורן באפט: "שגולדמן זאקס יחפשו אותי במערה באסיה"

המשקיע האגדי התלוצץ בסוגיית מכירת מניות הבכורה של גולדמן זאקס: "אהיה אוסמה בין-לאדן של הקפיטליזם" ■ באפט בביקור בקוריאה: "האסון ביפן - הזדמנות קנייה למניות שם"

המשקיע האגדי וורן באפט טוען כי יש לנצל את אסון הטבע שפקד את יפן כדי לרכוש מניות יפניות, כיוון שהאסון יצר "הזדמנות קנייה" בשוק היפני. כך דווח הלילה בסוכנויות הידיעות.

"ייקח ליפן זמן להשתקם, אך האסון לא ישנה את עתידה הכלכלי", אמר באפט במהלך ביקורו במפעל בדרום קוריאה. "אם הייתי מחזיק במניות יפניות, בוודאי שלא הייתי מוכר אותן. לעתים קרובות אירוע כזה שמגיע משום מקום יוצר הזדמנויות קנייה. ראיתי את זה קורה בארה"ב ובמקומות אחרים בעולם. אני לא חושב שיפן תהיה יוצא מן הכלל במקרה זה".

מדד הניקיי ביפן נפל בשבוע שעבר בכ-10% בעקבות האסון הגרעיני הפוקד את יפן, כאשר 350 מיליארד דולר נמחקו מהשוק היפני במונחי שווי שוק של החברות הנסחרות בבורסה. מדובר בירידה החדה ביותר מאז המשבר הפיננסי הגדול ב-2008. השוק היפני סגור היום.

באפט יושב על הר מזומנים של 38 מיליארד דולר ואמור לקבל עוד 5 מיליארד דולר לאחר שגולדמן זאקס ירכוש ממנו בחזרה את מניות הבכורה שקיבל באפט במהלך השקעתו בבנק ההשקעות ב-2008. הוא מחפש היכן להשקיע את הכסף ואמר הלילה: "סביר להניח שאעשה משהו בארה"ב", קרי הוא נוטה פחות להשקיע מחוץ לארה"ב.

בראיון ל-CNBC בסוף השבוע התייחס באפט לכוונה של גולדמן זאקס לרכוש ממנו בחזרה את מניות הבכורה, והתלוצץ כשאמר: "אני הולך להיות אוסמה בין-לאדן של הקפיטליזם. אני בדרכי ליעד לא ידוע באסיה. אני הולך להסתתר במערה. אם צבא ארה"ב לא יכול לאתר את בין-לאדן במשך 10 שנים, גם גולדמן זאקס לא יוכל לאתר אותי". לאחר מכן הסביר את הקושי שלו במכירת מניות הבכורה: "ההשקעה הזו מניבה לי 15 דולר בשנייה".