חברות-הבת של גזית גלוב רכשו נכסי נדל"ן בשווי 790 מיליון שקל

FCR וסיטקון הודיעו על רכישת שני מרכזי קניות בקנדה ואסטוניה ■ סיטיקון: "הרכישה משקפת את היכולת להוציא לפועל את תוכנית ההרחבה בשווקים המרכזיים שלנו"

חברות הבת של גזית גלוב , פירסט קפיטל וסיטיקון , רוכשות שני נכסים בשווי של 790 מיליון שקל. שני הנכסים הם מרכזי קניות עם שטחים להשכרה. הנכס הראשון, אותו רכשה פירסט קפיטל (FCR), נרכש בסכום של 73.5 מיליון דולר קנדי. הקניון, Place Portobello, משתרע על פני 47 אלף מ"ר המיועדים להשכרה. נציין, כי מתחילת השנה, FCR רכשה נכסים בהיקף של 108 דולר קנדי.

סגן נשיא FCR, גרגורי מינזיס, אמר בהודעה לבורסה כי "מדובר בנכס אסטרטגי. החברה ממשיכה להיות ממוקדת ברכישת נכסים במיקומים טובים שיש בהם אופציות לצמיחה גם במחירי השכירות".

בנוסף, סיטיקון, חברת הבת הפינית, הודיעה על רכישת מרכז קניות אשר ממקום בעיר הבירה של אסטוניה. הנכס נרכש תמורת 105 מיליון אירו. סגירת העסקה צפויה במחצית השנייה של 2011. הנכס כולל שטח להשכרה של כ- 42.6 אלף מ"ר והינו מרכז הקניות השני בגודלו בעיר, כשהמרכז הגדול ביותר גם הוא בבעלות סיטיקון.

"הרכישה הזאת משקפת את המחוייבות של סיטיקון והיכולת שלה להוציא לפועל את תוכנית ההרחבה בשווקים המרכזיים שלנו", אמר יריב מרום, מנהל פעילות ההשקעות בסיטיקון. "אנחנו נמשיך לחפש הזדמנויות נוספות על מנת להשקיע את ההון שלנו באופן אפקטיבי שיביא לצמיחה". לאחר ביצוע הרכישה, סיטיקון תחזיק ותנהל 35 מרכזי קניות בנוסף ל-46 נכסים קמעונאיים בפינלנד, שוודיה, אסטוניה וליטא.