רווח של כ-10.5 מיליון שקל לרבד מרכישת הלוואה

ההלוואה, שמימנה רכישת נכס בשוויץ, היא בהיקף של כ-12.9 מיליון פרנק שוויצרי, והיא תירכש תמורת כ-9.7 מיליון פרנק שוויצרי

חברת הנדל"ן רבד , בשליטתו של יגאל אהובי ובניהולו של אריאל אבן, מדווחת היום כי היא תרשום רווח לפני מס בסך של כ-10.5 מיליון שקל כתוצאה מרכישת הלוואה מבנק בחו"ל.

רבד דיווחה היום (ג'), כי חברת בת שלה רכשה חלק מהלוואה שניתנה לה בעבר לצורך מימון רכישת נכס בשוויץ בשם גרנג' הולדינגס (Grange Holdings Sarl). היקף ההלוואה הנרכשת עומד על כ-50.7 מיליון שקל (כ- 12.9 מיליון פרנק שוויצרי), והיא תירכש תמורת כ-38 מיליון שקל (כ-9.7 מיליון פרנק שוויצרי).

ההלוואה הנרכשת הינה חלק מהלוואה כוללת בסך של כ- 216 מיליון שקל (כ- 54.9 מיליון פרנק שוויצרי). ההלוואה הנרכשת ניתנה במקור לחברת בת של רבד (גרנג' הולדינגס) המוחזקת על ידי רבד בשיעור של 50%.

בנוסף מחזיקה רבד באופציה בלתי מותנית לרכישת 40% נוספים מהמניות של חברת הבת, כך שאפקטיבית שיעור האחזקה של רבד הינו כ- 90%. חלק החברה ברכישה זהה לאחוז האחזקה שלה. יצוין, כי הרכישה מומנה ממקורותיה העצמיים של החברה.

הנכס המדובר ממוקם בפרבר של העיר ברן. הנכס מורכב משני מבני לוגיסטיקה, משרדים ומסחר בשטח בנוי כולל של כ-13 אלפי מ"ר, הממוקמים על קרקע בשטח של כ-20 דונם.

אריאל אבן, מנכ"ל רבד, מסר היום: "המשבר האחרון בשוקי הפיננסים העולמיים, כמו גם שינויים ברגולציה המושתת על הבנקים האירופיים, יצרו הזדמנויות שונות לרכישה חוזרת של הלוואות שניתנו בעבר. במקרה הנוכחי אנו רוכשים הלוואה העומדת כנגד נכס שאנחנו מכירים היטב, ומעריכים כי הוא ימשיך לשרת את החוב שכנגדו. הצלחנו לרכוש את ההלוואה במחיר אטרקטיבי, שמניב לרבד רווח ומשפר את יחסיה הפיננסיים".