110 אלף איש דרשו - ואפל הסירה אפליקציה אנטי-גייז

האפליקציה הוצעה על-ידי ארגון ‏Exodus‏, ארגון נוצרי הפועל במדינת פלורידה וטוען כי ניתן "לרפא" הומוסקסואליות באמצעות שיבה אל הדת

‎‎אפל נכנעה ללחץ הציבורי והסירה אפליקציה בשם ‏Gay Cure‏, שנועדה לשימוש במוצריה והייתה זמינה להורדה בחנות ‏iTunes‏ אותה היא מפעילה. יותר מ-110 אלף אנשים חתמו על עצומה אלקטרונית שקראה לחברה להסיר את האפליקציה מהחנות, כשהלחץ בסופו של דבר הניע את החברה לעשות כן.

האפליקציה הוצעה על-ידי ארגון ‏Exodus‏, ארגון נוצרי הפועל במדינת פלורידה וטוען כי ניתן "לרפא" הומוסקסואליות באמצעות שיבה אל הדת. הארגון גינה את העצומה שהופנתה נגדו וטען כי מדובר בהתקפה על חופש הביטוי ובפירוש לא נכון של המטרות שלשמה הוצעה האפליקציה לצרכנים.

האפליקציה הפנתה את המשתמשים בה למידע אודות הארגון, שכולל סרטוני וידיאו, הודעות טוויטר ועמודי פרופיל ברשת פייסבוק. אקסודוס הדגישה כי אפל הגדירה את המידע באפליקציה כ"תוכן שאינו מעורר מחלוקת".

הארגון מסר כי "האפליקציה נועדה להוות מקור מידע יעיל עבור נשים, גברים, סטודנטים, הורים וכמרים. אנחנו שואפים להגיע לקהל רחב ולהביא להם מידע שעשוי להיות חשוב ומעודד עבורם".

מנגד, נטען בעצומה שהביאה לחסימת האפליקציה כי אפל "נתנה במה לארגון המשתמש בשיטות של הפחדה, סטריאוטיפיזציה ומסירת מידע שגוי לציבור. המסר שלהם הוא מלא שנאה ודעות קדומות", נכתב.