עברייני הנדל"ן

אם אתה לא מתכוון להיות רמטכ"ל, הרשעה פלילית ו-70 אלף שקל לא ירתיעו אותך כנראה

יותר מפעם אחת כתבנו כאן על שוויון הנפש שבו אנחנו מקבלים את נגע עבירות התכנון והבנייה שהתפשט בישראל. בשבוע שעבר קיבלנו לכך הוכחה ניצחת דווקא מאחד מראשי ארגוני הפשע החזקים היום בישראל.

שלום דומרני נחשב לטענת המשטרה לאחד העבריינים המסוכנים והחזקים בארץ. בשנה האחרונה הוא נעצר ושוחרר דרך קבע, מבלי שהמדינה הצליחה לשים עליו את ידה. רק השבוע, לאחר חודשי חקירה ארוכים של היחידה הארצית של המשטרה, שכללה בין היתר האזנות סתר, מעקבים ואיכוני טלפונים, הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד דומרני בחשד לשורה של סחיטות והצתות שנועדו לשמור על שליטתו בשוק הגז בשדרות.

לאותו דומרני, שרק האזנות סתר ארוכות וסוכני משטרה חשאיים הצליחו כנראה להקליט באמירה מפלילה, לא הייתה שום בעיה להיות מורשע ביום רביעי שעבר בעבירה פלילית על חוקי התכנון והבנייה.

הזוג שלום ועופרה דומרני, שמבקשים (וגם מצליחים בדרך-כלל) לצייר לעצמם חזות תמימה מול רשויות החוק, הורשעו שהקימו שני מבנים ללא היתר ובריכת שחייה בנחלה שלהם במושב עוצם שבדרום.

השופט איתי ברסלר-גונן מבית משפט השלום בבאר-שבע גזר על שלום דומרני קנס של 50 אלף שקל (או 150 ימי מאסר) ועל עופרה דומרני קנס של 20 אלף שקל (או 60 ימי מאסר).

ומה עשו בני-הזוג כדי להתחמק מהרשעה פלילית? כמעט כלום. הם נמנעו מלמסור עדות, הודיעו לבית משפט שהם מוותרים על פרישת טיעוני ההגנה וביקשו לעבור ישירות לשלב הסיכומים. חרף הצו שניתן להגשת סיכומי הנאשמים עד ל-15 בפברואר, ציין השופט בגזר הדין כי "לא הוגשו סיכומי הסנגור עד עצם היום, ואף לא הוגשה כל בקשה להארכת מועד".

כי כשמדובר בעבירות תכנון ובנייה, אף אחד לא מתרגש. אם אתה לא מתכוון להיות רמטכ"ל - הרשעה פלילית כזאת וקנס של 70 אלף שקל לא מרתיעים פה יותר מדי.