צ'ק קאפ גייסה 35 מיליון שקל לפי שווי של 50 מיליון דולר

בסוף 2010 ויתרה על הנפקה בבורסה בת"א ■ גייס הון בגיוס פרטי ממשקיעים קטנים - מוסדיים וקיימים ■ גיא ניב, המנכ"ל: "נשקול הנפקה לאחר שנתקדם בתוכנית הפיתוח"

חברת Check-Cap, המפתחת גלולה לאבחון פוליפים במעי הגס, השלימה היום גיוס פרטי של 35 מיליון שקל, חצי שנה לאחר שוויתרה על הנפקה בבורסה בתל אביב. ל"גלובס" נודע כי הגיוס נערך לפי שווי של 50 מיליון דולר אחרי הכסף.

בהנפקה הציבורית שבוטלה בנובמבר 2010 הייתה אמורה החברה לגייס 30 מיליון שקל לפי שווי של 65 מיליון דולר, אך לבסוף הייתה מוכנה להתפשר על שווי של 55 מיליון דולר.

גיא ניב, מנכ"ל החברה, סירב לאשר את שווי החברה בגיוס נוכחי, אך אמר כי, "יש מחיר להיותה של החברה ציבורית, ורצינו שהמחיר הזה ישתקף גם בשווי במקרה שנצא לבורסה".

המשקיעים בגיוס היו בעיקר פרטיים ומוסדיים קטנים, וכן השתתפו בו המשקיעים הקיימים. ההחלטה על גיוס פרטי נפלה רק לאחר שהחברה ויתרה סופית על הנפקתה, כלומר היא השלימה אותו בתוך פחות מארבעה חודשים.

בעלי המניות של צ'ק קאפ כוללים את קרן פונטיפקס של אלי הורביץ (22% לפני ההנפקה); ספירהד (9%); דוקור (5%); ארי קלמן ממנורה; משפחת שרצקי; משקיעים אמריקנים; והמייסדים. לדברי ניב, יציאה לבורסה תיתכן לאחר שהחברה תתקדם מעט בתוכנית הפיתוח שלה.

"החברה לא הוכיחה שהמוצר יעבוד"

צ'ק קאפ ביקשה לצאת להנפקה ברבעון האחרון של 2010. היא הייתה אחת משש חברות ביומד שתכננו לבצע את המהלך באותה התקופה, אך אף אחת מהן לא השלימה אותו.

צ'ק קאפ נתקלה אז במשקיעים שטענו כי השווי גבוה יחסית לשלב המוקדם שבו היא נמצאת. "המוצר יכול להיות נהדר אם הוא יעבוד, אך החברה עוד רחוקה מלהוכיח זאת", אמרו אלה המכירים את התחום.

הגלולה של צ'ק קאפ נועדה לאבחן פוליפים במעי הגס העלולים להפוך לסרטניים. היא תתחרה בבדיקת קולנוסקופיה - פרוצדורה ובה מתבוננים במעי באמצעות אנדוסקופ שמוחדר לפי הטבעת. המתחרות העיקריות בקולונוסקופיה הן גלולות-מצלמה, למשל זו של חברת גיוון אימג'ינג הישראלית, וכן מכיוון צילום CT של המעי (קולונוסקופיה וירטואלית), אך הוא דורש קרינה רבה.

צ'ק קאפ אף היא פיתחה גלולת-מצלמה, אך המוצר שלה אינו מצלמה אופטית אלא פועל על רדאר, ולכן מייתר את הצורך בריקון המעיים הקיים אצל המתחרות. מצד שני, הקרינה נמוכה משמעותית מזו של CT, ודומה יותר לקרינה של צילום חזה אחד. "הצלחנו לאבחן בחיות פוליפים של 5-10 מילימטר, כשהדרישה הקלינית היא ל-10 מילימטר", אומר ניב.

* בינתיים ביצעתם ניסויים רק בחיות, ובגלולה לא פעילה.

ניב: "אנחנו עובדים כעת על מזעור הגלולה שבה השתמשנו בחזירים במטרה להביא אותה לניסוי קליני ב-2012".

* מעיים של חזיר לא דומים לשל בני אדם.

"מעי של חזיר דווקא די דומה, אבל בין ניסויי חיות לבני אדם יש פער. אנחנו אופטימיים על בסיס העבודה עם הגלולה".

* מה דעתך על הטענה בשוק לפיה בקולונוסקופיה ניתן לטפל מיידית בפוליפים כשמוצאים אותם, ולכן הרופאים ימשיכו להעדיף אותה?

"זה כמו להגיד שנעשה לכל אחד צנתור, בלי בדיקות מקדימות. הקולונוסקופיה מיועדת לבדיקת סקר, אבל הפרוצדורה לא מושכת אנשים להיבדק, ולכן דרושה בדיקה אחרת".

משרדי צ'ק קאפ ממוקמים בעוספייה, 100 מטר מהמקום הגבוה ביותר שאליו הגיעה השריפה בכרמל. ניב מעיד כי ממשרדו רואים שהאדמה כבר הוריקה שוב, אם כי הצמרות עדיין אפורות.

44
 44