"דוד ואנונו נחשף למידע מסווג ורגיש בתיקי חקירה משטרתיים"

כך טוענת פרקליטות מיסוי וכלכלה, שהגישה השלמות לבקשתה לעצור עד תום ההליכים את ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים, הנאשם בשוחד וסחיטה

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב השלמות לבקשתה מהשבוע שעבר לעצור עד תום ההליכים המשפטיים נגדו את דוד ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים, המואשם בקבלת שוחד מנישומים בתמורה להקלות מס, סחיטה באיומים ובעבירות רבות נוספות.

במסגרת השלמותיה, כתבה הפרקליטות כי לא רק שואנונו נחשף במסגרת תפקידו ברשות המסים לכל המידע הקיים בתיקי הרשות, אלא שהוא נחשף גם למידע מסווג ורגיש ביותר בתיקי חקירה משטרתיים המתקיימים בשיתוף בין המשטרה לרשות המסים, כולל בנוגע לעדי תביעה עתידיים בתיק. "הגם שלא ניתן לדעת איזה מידע קונקרטי ורגיש מצוי ברשות ואנונו אודות עדי התביעה בתיק, הרי שברור כי מצוי ברשותו מידע רב שלא ניתן למחוק מראשו, ועל כן הסכנה הנובעת ממנו, קיימת", כתבה הפרקליטות.

עוד טענה הפרקליטות כי ההכרח להותיר את ואנונו במעצר עד תום ההליכים, נובע גם מהסכנה כי במידה וישוחרר הוא ישבש הליכי משפט. "ואנונו לא נרתע בעבר מלעשות שימוש במידע רגיש לשם קידומו, ועשה את המידע הרגיש 'קרדום לחפור בו' לשם השגת טובות הנאה כספיות", טוענת הפרקליטות ומוסיפה כי המסקנה היא שואנונו עלול לחשוף בעתיד את המידע הרגיש והמסווג שבידיעתו כדי 'להציל את עורו'".

כדי להוכיח את טענותיה, צרפה הפרקליטות לבקשה את חקירתו במשטרה של עובד רשות המסים, משה מזרחי, ששימש כממונה על אכיפת הגבייה בהוצאה לפועל של הרשות בירושלים. במסגרת הפרשה, נחקר מזרחי באזהרה במשטרה בחשד לביצוע עבירות של סיוע לשוחד ומרמה והפרת אמונים ולדברי הפרקליטות, הוא סייע לואנונו להעביר מכתב של עד המדינה בתיק, יוחאי יעיש, אל דרור דניאל ממשרד פקיד שומה חקירות ירושלים, ובתמורה קיבל את עזרתו של ואנונו בקידומו ברשות המיסים. הפרקליטות סבורה שבמידה וואנונו ישוחרר ממעצרו, הוא עלול לנסות ולשבש את המשפט, כפי שניסה לשבש את חקירת המשטרה בעניינו.

ואנונו נמצא במעצר מאז ה-15 בפברואר. התביעה מיוצגת בידי עו"ד אסתי שלאין, סגנית בכירה לפרקליטת מוז ת"א (מיסוי וכלכלה).