רווחי פרוטרום זינקו 33%; היעד: להכפיל המכירות ב-4 שנים

הכנסותיה של פרוטרום ברבעון הרביעי של 2010 עמדו על 112.4 מיליון דולר, גידול של 3.6% ביחס להכנסות ברבעון הרביעי של 2009

"ידענו לזהות מראש את המעבר לתחום מוצרי הבריאות ומזון הנוחות ולשלבם באופן חכם בהיצע המוצרים הייחודי של החברה תוך השגת יתרון תחרותי ושיווקי שיבטיח את המשך הצמיחה ארוכת הטווח שלנו", כך סיכם אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום , את שנת 2010, אותה סיימה החברה עם צמיחה חד ספרתית בהכנסות, וזינוק של 32.8% ברווח הנקי, שהגיע לשיא של 44.1 מיליון דולר.

פרוטרום פועלת באמצעות שתי חטיבות: תמציות הטעמים, העוסקת בייצור ושיווק של תמציות טעם המשמשים בעיקר לייצור מזון, משקאות ומוצרי צריכה אחרים, ואחראית על כ-70% מהכנסות החברה; וחטיבת חומרי הגלם, העוסקת בייצור ושיווק מיצויי טעם טבעיים, רכיבי מזון טבעיים, שמנים אתריים וכימיקלים ארומטיים, האחראית ליתרת ההכנסות.

הכנסותיה של פרוטרום ברבעון הרביעי של 2010 עמדו על 112.4 מיליון דולר, גידול של 3.6% ביחס להכנסות ברבעון הרביעי של 2009. מרבית ההכנסות של פרוטרום מגיעות מאירופה וגם מישראל, אולם החברה מדווחת בדולרים, כך שהתחזקות המטבעות האירופאים והשקל מול האירו גרעו מהצמיחה של פרוטרום 3.7%, כל שבמונחי מטבע מקומי, רשמה פרוטרום צמיחה של 7.3% בהכנסות ברבעון האחרון ביחס לרבעון המקביל ב-2009. בכל שנת 2008, צמחו הכנסות פרוטרום ב-6.1% ל-451.1 מיליון דולר, ובניטרול השפעת המטבעות צמחו הכנסות פרוטרום ב-8%, ל-451.1 מיליון דולר.

היעד: להכפיל המכירות תוך 4 שנים

בשורה התחתונה, הרוויחה פרוטרום ברבעון הרביעי של 2010 8.8 מיליון דולר, עלייה של 17.8% ביחס לרבעון המקביל של 2009. בכל שנת 2010, הרוויחה כאמור פרוטרום 44.1 מיליון דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-2010 ב-62.1 מיליון דולר, ירידה של 26.9% ביחס לתזרים שהושג ב-2009.החברה הודיעה בשבוע שעבר על דיבידנד שיחולק למשקיעים בחודש מאי, בהיקף של כ-2.9 מיליון דולר.

אורי יהודאי, מסר היום כי "מבנה ההון של פרוטרום, רמת החוב נטו אשר ירדה מהותית בתמיכת תזרים המזומנים שהשיגנו ביחד עם גיבוי בנקאי, יאפשרו לנו להמשיך ולממש בנחישות את אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלנו, המשלבת צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, תוך המשך חיזוק מעמדה של פרוטרום כאחת החברות המובילות בעולם בתחום הטעם וחומרי הגלם הייחודיים".

עוד הוסיף יהודאי כי "פרוטרום פועלת למימוש פוטנציאל צנרת הרכישות המצוינת שיש לה ושמה דגש גם על רכישות בשווקי היעד הצומחים של אסיה, מזרח אירופה ומרכז ודרום אמריקה, זאת לצד בחינת רכישות בשווקים המסורתיים כצפון אמריקה. לצד הרכישות נמשיך לפעול להשגת צמיחה פנימית רווחית, להשגת יעדנו להכפלה נוספת של מחזור המכירות במהלך 4 השנים הבאות".