משקיעים מוסדיים: שוק הסחורות יניב מעל 10% השנה

ברקליס: "המשקיעים מצפים לראות המשכיות בדרישה החזקה מהשווקים המתעוררים, והם חוזים שנה חזקה נוספת בסחורות"

המשקיעים המוסדיים ממשיכים להיות שוריים על סקטור הסחורות: יותר ממחציתם הגדילו ל-12 החודשים הבאים את הקצאת הנכסים שלהם למגזר זה. כך עולה מהסקר השנתי של בנק ההשקעות ברקליס קפיטל בקרב משקיעים מוסדיים.

הסקר נערך כשהאירועים ביפן ובמזרח התיכון רק החלו. כ-85% מהמשקיעים המוסדיים מצפים ששיעור ההשקעה בשוק הסחורות יהיה לפחות באותה רמה כבשנה שעברה, וצופים לראות תשואות של מעל 10% ב-2011.

"המשקיעים מצפים לראות המשכיות בדרישה החזקה מהשווקים המתעוררים, והם חוזים שנה חזקה נוספת בסחורות. בנוסף, חששות גיאו-פוליטיים, חוסר יציבות בשוק האנרגיה וחששות אינפלציוניים ימשיכו להיטיב עם הסחורות", מציינים בברקליס.

הסקר מראה שהתיאבון לחשיפה ישירה לסחורות עדיין גבוה, ועומד על 75%. מעל 60% מהמשקיעים המוסדיים מעדיפים אסטרטגיית ניהול אקטיבי בסחורות. לפי ברקליס, "ההשקעה בסחורות הפכה לחלק לגיטימי מתיק השקעות, והמשקיעים המוסדיים הפכו להרבה יותר מומחים בתחום. לכן, אין פלא שהם מעוניינים באסטרטגיות אקטיביות".

בברקליס מציינים, שהכלכלות המשגשגות של סין והודו ימשיכו להביא דרישה חזקה לרוב סוגי הסחורות במהלך עשר השנים הקרובות. כתוצאה מכך, מחירן של אותן סחורות שיש קושי פיזי באספקתן, דוגמת נפט, פחם ונחושת - ימשיך לעלות.

המוסדיים ציינו את הנפט כסחורה שתציג את הביצועים החזקים ביותר ב-2011, שכן בנוסף לביקושים הטבעיים הגדלים, הוא יושפע לחיוב מהאירועים הגיאו-פוליטיים במזרח התיכון. בברקליס צופים, שעד 2015 מחיר הנפט יעמוד על כ-137 דולר לחבית.

למרבה ההפתעה, הגז הטבעי, לעומתו, נבחר לסחורה אשר הכי פחות צפויה להציג את הביצועים החזקים ביותר.

הזהב פחות נוצץ?

הסיפור עם כוכב השנתיים האחרונות מעניין אף הוא. הזהב, אשר נגע מוקדם יותר החודש בשיא של 1,445 דולר לאונקיה, על רקע התהפוכות במזרח התיכון, מלהיב פחות את המוסדיים. על אף שמחירו עלה ב-12 החודשים האחרונים ביותר מ-30%, הזהב נבחר על ידם כסחורה השנייה הפחות צפויה להציג את הביצועים החזקים ביותר ב-2011, אחרי הגז הטבעי כאמור.

בברקליס מציינים שהזהב עשוי לחצות השנה את רף 1,500 הדולרים לאונקיה, ואף לגעת ב-1,550 דולר. אך בהמשך השנה, כשהחששות האינפלציוניים יחלו להתגבר, הוא יהפוך פופולרי פחות, שכן הוא כבר לא מהווה בהכרח האופציה המועדפת ביותר כגידור מפני אינפלציה. "חשיפה לסל רחב של סחורות היא גידור טוב יותר כנגד אינפלציה מאשר זהב".

באשר לדגנים, הם נבחרו כקבוצת הסחורות השנייה ברמתה, הצפויה להציג את הביצועים החזקים ביותר ב-2011. זאת על רקע אסונות הטבע של השנה האחרונה, כמו השריפות באוקראינה והשיטפונות באוסטרליה, אשר פגעו בגידולים, וכן בשל מלאים נמוכים בסחורות ספציפיות כמו התירס.

המשקיעים ציינו, שהאפסייד הגדול ביותר לשוק הסחורות ב-2011 ינבע מאירועים גיאו-פוליטיים. יותר ממחציתם אמרו, שאפשרות להאטה בצמיחתה הכלכלית של סין, מהווה את האיום הגדול ביותר השנה למחירי הסחורות.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם