פינוי בפוקושימה: "הקרינה בכור 2 - פי 10 מיליון מהמותר"

עשרות עובדים פונו הלילה בבהילות מכור מספר 2 בפוקושימה, לאחר שנמדדה בו קרינה גבוהה וחריגה מהרגיל - גם בהשוואה למה שהורגלו אליו מאז האסון

הקרינה הרדיואקטיביים במים שסמוך לכור מספר 2 במתחם הגרעיני בפוקושימה גבוהה עד פי עשרה מיליון מרמתה הרגילה, כך דיווחה הלילה הנהלת הכור בדאגה. הדיווח התפרסם בסוכנות הידיעות היפנית "ג'יג'י". בעקבות הקרינה הגבוהה החל פינוי כלל העובדים מבניין הטורבינה בכור.

בתוך כך, נמשכים הדיווחים על גידול מדאיג גם ברמת הקרינה באוויר ובמי הים המרוחקים מהמתחם הגרעיני. על פי הדיווחים, עלתה הקרינה במי הים לפי 1,850 מהקרינה הרגילה, זאת בהשוואה לפי 1,250 שנמדדה ביום שבת.

העובדים בכורים השונים במתחם בפוקושימה ממשיכים לנסות בימים האחרונים להזרים מים לתוך ליבת הכורים במטרה למנוע דליפה רדיואקטיבית. לדברי מומחי גרעין במדינה ובעולם, האסון שנגרם בעקבות הצונאמי רחוק מלהסתיים.

למרות הדיווחים המדאיגים, אמרו הלילה גורמים בסוכנות הגרעין ביפן כי לא נשקפים נזקים לחיי אדם או להרעלת המזון והשתייה. "אין סיבה לדאוג לגבי סיכונים בטיחותיים", ניסה להרגיע דובר סוכנות הגרעין הידייקו נישיאמה. פינוי העובדים מכור 2, לדבריו, נועד למנוע מהם סיכונים מיותרים שבחשיפה לקרינה.

מהמכון לבקרה סביבתית בלאס וגאס נמסר הלילה כי זוהתה בעיר כמות קטנה של חלקיקים רדיואקטיביים אשר ככל הנראה הגיעו מהכור הגרעיני בפוקושימה שביפן. עם זאת, טען דובר המכון כי החלקיקים אינם מסכנים את הבריאות.

מספר ההרוגים והנעדרים ממשיך לטפס: למעלה מ-27 אלף

ביפן ממשיך לעלות מספר ההרוגים והנעדרים הרשמי ברעש האדמה ובצונאמי שלאחריו. הרשויות במדינה דיווחו בסוף השבוע כי מספר ההרוגים והנעדרים עלה ל-27,400. אותם גורמים הביעו חשש כי מספר ההרוגים ימשיך לטפס.

במקביל דווח כי שלושה עובדים נוספים נפגעו מקרינה רדיואקטיבית סמוך לכור הגרעיני בפוקושימה. שניים מהם הועברו לבית החולים להמשך טיפול. במתחם הכורים בפוקושימה נמצאים כעת כ-300 מהנדסים שעמלים על קירור הכור. בעקבות החשש מאסון רדיואקטיבי, ארה"ב הודיעה כי תשלח ליפן כמות גדולה של מים.

אומדן הנזקים: 310 מיליארד דולר

ביפן גובר החשש הכבד מהשפעות דליפת הקרינה מכור הגרעין בפוקושימה. מבדיקה שנערכה במדינה התגלו רמות קרינה גבוהות במים בטוקיו, מה שגרם לארצות הברית להודיע היום על הפסקת ייבוא אוכל מהמדינה.

בשל הדיווחים על איכות המים הודיעה ארצות הברית כי תעצור את ייבוא החלב, הירקות והפירות מארבעה אזורים שונים ביפן שנפגעו מהאסון. הבאה בתור שצפויה להפסיק את ייבוא המוצרים לשטחה היא ככל הנראה קוריאה הדרומית.

ביפן פרסמו ביום רביעי האחרון אומדן ראשוני לשווי הנזק שנגרם במדינה בעקבות רעידת האדמה והצונאמי. לדברי גורמים בממשל הנזק שנגרם במדינה מוערך ב-310 מיליארד דולרים, וזאת ללא ההפסד העתידי בעקבות הפסקת ייצוא מוצרים