סיגמא: לא להיחשף לשוק באופן מלא; איזו מניה מומלצת?

אורי גלאי, מנכ"ל בית ההשקעות: הריבית תועלה מחר ב-0.25% ל-2.75% ■ ממליץ על מניית פוקס: "השקעה מעניינת לצד הסיכון המוכר בענף האופנה"

בפתיחת שבוע מסחר חדש, ממליץ היום (א') אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות למשקיעים שלא להיות חשופים לשוק המניות באופן מלא, כאקט של זהירות מול הנעשה במזרח התיכון וביפן. "ציבור המשקיעים התרגל לחוסר היציבות במדינות ערב ולמצב הקשה ביפן. במידה לא נהיה עדים להחמרה במצב, המסחר יתנהל באופן רגוע יחסית בהשוואה לשבועיים האחרונים. יחד עם זאת, לא כל המידע בנוגע למשבר ביפן בידינו ועוד עשויות להיות התפתחויות כלכליות שליליות", כותב גלאי.

בהקשר הריבית, מעריך גלאי כי סבירות גבוהה כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר יבחר להעלות מחר את שיעור הריבית במשק ב-0.25% ל-2.75%. "החריגה מיעד האינפלציה באופן כללי והעלייה הספציפית במחירי הדיור והמזון, לצד ציפיות האינפלציה הגבוהות שנגזרות משוק ההון, יקשו על בנק ישראל להישאר אדיש", מעריך גלאי.

בזווית המנייתית בוחר גלאי להתמקד במניית פוקס. לדברי גלאי, החברה הציגה שיפור בפעילותה העסקית בהשוואה לדוח השנתי של 2009 כאשר המכירות צמחו בשיעור של 22.5%, הרווח הגולמי צמח בשיעור של 39% והרווח התפעולי גדל פי 7.

"אנו מעריכים שהמותג החזק בשילוב עם יעילותה הגולמית של החברה תאפשר לה להמשיך ולשלם דיבידנדים נאים לבעלי המניות. בנוסף המחיר הנוח של החברה - מכפיל רווח נקי של ומכפיל רווח תפעולי לשווי פעילות של 5.5 - מחזקים את הערכותינו שמדובר בהשקעה מעניינת לצד הסיכון המוכר בענף האופנה", מסכם גלאי.