שיר אהבה, פשוט

הדיסק "לאב איז" של דניאלה ובן ספקטור הוא זיכוך של הדבר החמקמק הזה שנקרא אהבה

האהבה פנים רבות לה. עמומה, דחוסה, סינתטית, עם קולות שמפרפרים במרחב חסר גבולות. רכה, אקוסטית, מתנשמת, כשגיטרה בוצעת את האוויר לאיטה. דוהרת, עצמאית, חזקה, בעתיד אפרפר, אפשר לחוש בטיפות גשם דקיקות זולגות על פניה. זוגית, מרוככת, מתנגנת, מחוללת, קול בתוך קול, מבט אלי מבט, מושכת ונמשכת. עדינה, מרחפת, מביטה ממעל, נוגעת לא נוגעת, מסכמת. קייט בוש נובעת כמו מעיין. אליזבת פרייז'ר עוצמת את עיניה בהילוך איטי. כשדניאלה ספקטור מניחה בידינו, באנגלית זוגית, עם הגבר של חייה, בן ספקטור, דיסק חדש, קצר מועד, 33 דקות בלבד, שמסכמות את מי שהיא, ואת מי שהוא, ואת מי שהם יחד בעיקר, ללא תאריך תפוגה שנראה באופק, צמודים ונפרדים לפרקים, היא על הפולק והוא על האלקטרוני, היא שרה והוא מצטרף, אהבה קוראים לזה. כמו שמו של הדיסק - "לאב איז".

האלבום המתוק של דניאלה ובן מתכתב כמובן עם העולם סביבנו. לא המיוזע, המתנער, המהפכני, המוסלמי, אלא זה הנינוח לעת עתה, המיושב, הנוצרי, שנמצא מרחק שעות טיסה מאתנו. אירופי, קריר, סנובי ומתוחכם. כאילו נולד אי שם בברמינגהאם, נוגן במנצ'סטר, עובד בבריסטול ויצא לאור בלונדון. או בשטוקהולם. או באמסטרדם. הוא יורו-אוטופי. בלתי ישראלי בעליל. נטול זמן ומקום. אפשר היה לשמוע אותו ב-2002, או ב-2008, או ב-2015. הוא מוכר אך לא ידוע. מזכיר לנו אבל גם מחדש. פרדוסקלי. הפרדוקס הוא מי שהוא.

כמוסת פופ משובחת

סיפור האהבה של בן ודניאלה הפך ליצירה מתוקה, כמוסת פופ משובחת, שבמקום הנכון, בזמן הנכון, יכולה למכור היטב. היא מגלמת בחובה את הדילמה המוכרת של אמנים ישראלים רבים שמחפשים דרך יציאה, מקור פרנסה, ישועה, גאולה, יו ניימ איט, איך לזקק את הכישרון הניכר שלהם למזומנים ולא לטענות על קיפוח וייסורים מתמשכים. כל מה שמפריד בין הדיסק המצוין של הספקטורים לבין ההצלחה הכלכלית הוא חברת תקליטים טובה, קליפ מפתיע ביו-טיוב, שיווק והופעות. כל מה שמפריד הוא ההתכוונות שזה באמת יצליח. שהוא לא יימוג וייעלם בין שלל דיסקים אלטרנטיביים זניחים ויתויג כעוד החמצה.

לספקטורים יש כישרון לכתוב להיטים. לענג את האוזן. להניע רגליים. לגרום לנערות צעירות ואולי לבחורים דקי גו להאזין להם באייפוד, לחדור לאייפון, לחפש באינטרנט, לתת להם תשומת לב, כי המוזיקה מתחברת למי שהם, למה שהם, להיכן שהם.

היא מדויקת ושלמה ונכונה עבורם לעת עתה. דניאלה ובן, אם כן, צריכים להכיר את קהל היעד, להגיע אליו, למכר אותו, לתת לו את מה שהוא זקוק לו. זה הכל. או לא כלום.

אין כאן אמירה נחרצת. לא תמצאו פה חיבוטי נפש חברתיים. הדיסק הזה לא יזיז הרים או ימוטט משטרים. הוא אמור לתת לנו קצת גודטיים. ואת זה הוא עושה מצוין. בדרך אינטליגנטית, ראויה, מושקעת ומדויקת מעל לכל. הדיסק של דניאלה ובן הוא מיזם הייטק מוזיקלי מבריק ובעל פוטנציאל. עכשיו רק צריך למצוא את המשקיע בעל החזון ולעשות לו אקזיט.

Daniela and ben spector - love is hi-fi. 33 min