כוח לעובדים תוקפת: "אנחנו תמיד נהיה בצד של העובדים"

ד"ר עמי וטורי, ממייסדי ארגון 'כוח לעובדים': "ארגון עובדים לא יכול לבוא מהאמצע כאילו הוא מהאו"ם ולקחת על עצמו תפקיד של מגשר. רוצים מגשר? תפנו למגשר"

ד"ר עמי וטורי, ממייסדי ארגון 'כוח לעובדים', תקף בסוף השבוע האחרון באופן חסר תקדים את ההסתדרות הכללית והעומד בראשה עופר עיני, על רקע התנהלות הארגון בסוגיית העובדים הסוציאליים וסביב מאבקם של עובדי חיפה כימיקלים.

"ארגון עובדים לא יכול לבוא מהאמצע כאילו הוא מהאו"ם ולקחת על עצמו תפקיד של מגשר. רוצים מגשר? תפנו למגשר. אנחנו תמיד נהיה באותו צד של המאבק, וזה הצד של העובדים - בלי להתבלבל". וטורי אמר את הדברים בכנס שערכה המחלקה למנהל ומדיניות ציבורית במכללה האקדמית ספיר, תחת הכותרת "דמוקרטיה בעתות משבר".

דבריו של וטורי בלטו במיוחד בשבוע שבו הודיעו עובדי חיפה כימיקלים צפון כי הם נטשו את ההסתדרות ועברו לכוח לעובדים, לאחר שלטענתם ההסתדרות לא העניקה להם גיבוי וצידדה דווקא בעמדות ההנהלה, תוך ניסיון לחתום עמה על הסכם מאחורי גבו של הוועד. בהסתדרות טענו מנגד כי הם גיבו את העובדים לכל אורך הדרך, עד שאלה העלו לכאורה "דרישות מופרזות, לא ריאליות ולעתים אף לא ענייניות".

וטורי טען בכנס בעיקשות כי ארגון עובדים לעולם צריך להיות עם העובדים, ויהי מה. "אני מחויב למאבק חסר פשרות אך ורק לפי האינטרסים של העובדים, ולא מעניין אותי שום דבר אחר. אצלנו בארגון אי אפשר להפסיק שביתה או לחתום על הסכם מבלי שהדבר מובא להצבעה שבה משתתפים כל חברי הארגון במקום העבודה, בדיוק כמו במודל הנהוג במדינות סקנדינביה. ההסתדרות, לעומת זאת, לא בנויה על העיקרון שצריך להצביע על הסכם". וטורי טען עוד כי ההסתדרות לוקה ב"ניוון מסוים" לאחר שפעלה שנים כמונופול בתחומה, והוסיף כי "היסטורית היא לא הייתה בדיוק מגינת העובדים".

בהתסדרות סירבו להגיב לדברים.