עיכוב במכרז הסלולר בעניין התשלום על שימוש ברשתות

המחיר שנקבע לנדידה הפנים ארצית הוא כ-7 אגורות, אולם העלויות הנוספות לא נסגרו סופית ■ הדרישה עלולה להביא לדחיית המכרז

הקבוצות המתמודדות במכרז התדרים המיועדים להקמת שתי רשתות סלולר נוספות, דורשות מוועדת המכרזים, ממשרד התקשורת וממשרד האוצר, לפרסם כיצד המדינה מאפשרת להן להשתמש ברשתות המפעילים הקיימים (נדידה פנים ארצית) כל עוד הן בשלבי הקמה של הרשת שלהן. חוסר הוודאות הרב אצל המתמודדים בעניין זה מנקר ועשוי לפגוע ביכולת שלהם לתכנן את גובה ההצעות שיציעו במכרז.

הנדידה הפנים ארצית, אותו אמצעי שיאפשר למפעילים הזוכים במכרז להשתמש ברשתות המפעילים הקיימים לצורך אספקת שירותי סלולר בכיסוי כלל ארצי, היא הדבר החשוב ביותר עבורם, והטיפול בה לא הסתיים במשרד התקשורת. היות שהמכרז אמור להיערך ב-11 באפריל השנה, חוששים המפעילים שההצעות למכרז ילוו באי ודאות גדולה שעשויה להשפיע על גובה ההצעות שיציעו, אם המשרד לא יסיים להתקין את התקנות בעניין.

כחלון הבטיח תשובות

גורמים המעורבים בנושא אומרים שללא השלמת נושא הנדידה, ספק אם ניתן יהיה לערוך את המכרז במועדו, וייתכן שתידרש דחייה.

חוסר הוודאות ההנדסי בשאלה כיצד יחויבו המפעילים הקיימים לארח את החדשים, באה לידי ביטוי בתוכניות העסקיות שלהם. על אף שלכאורה המחיר שנקבע לצורך הנדידה הוא כ-7 אגורות (תעריף קישור גומלין בסלולר), הרי שלמחיר הזה יש צורך להוסיף עוד עלויות רבות נוספות כמו תחזוקה, ביצוע עבודות חד פעמיות ועוד. כל אלו לא נסגרו - ולכן מפעיל חדש שמתמודד במכרז מתקשה לתכנן את העלויות שלו, ומכאן גם את גובה ההצעה שיגיש.

שר התקשורת משה כחלון הבטיח שהנדידה תושלם בימים הקרובים, והמתמודדים יוכלו לדעת בדיוק מה יהיו תנאיה.