המשטרה: להעמיד לדין את ראש עיריית נצרת-עילית בגין קבלת שוחד

ראש עיריית נצרת-עילית, שמעון גפסו, חשוד בלקיחת שוחד במאות אלפי שקלים בקשר להפעלת שוק רמלה-לוד בעיר ■ אמש המליצה המשטרה להעמיד לדין גם את ראש עיריית פ"ת יצחק אוחיון

‎‎אל הרשימה הארוכה והעגומה של ראשי ערים וראשי מועצות מקומיות העומדים לדין בגין עבירות על טוהר המידות עלולים להצטרף בקרוב גם ראשי העיריות של נצרת-עילית ושל פתח-תקווה.

‏היום (ב') הודיעה היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) כי בתום חקירה שנמשכה כמה חודשים, היא החליטה להעביר לפרקליטות את המלצתה להעמיד לדין את ראש עיריית נצרת-עילית, שמעון גפסו, בגין לקיחת שוחד במאות אלפי שקלים ועבירות נוספות, בכל הקשור להפעלת שוק רמלה-לוד במתחם השוק העירוני בנצרת-עילית.

לדברי המשטרה, על-פי החשד, "במשך שנתיים קיבל גפסו, באופן ישיר ובאמצעות אחרים, כספי שוחד, החל במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות בנובמבר 2008, ובמהלך תקופת כהונתו כראש העיר".

‏בסיומה של החקירה, שלוותה על-ידי פרקליטות מחוז צפון, נמצאה תשתית ראייתית לכך שראש העיר ואחרים ביצעו עבירות לקיחת שוחד, עבירות תיווך בשוחד ועבירות מירמה והפרת אמונים. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות מחוז צפון.

המלצה גם נגד ראש עיריית פתח-תקווה

אתמול (א') העבירה המשטרה לפרקליטות את המלצתה להעמיד לדין גם את ראש עיריית פתח-תקווה, יצחק אוחיון, ואת סגנו, אוריאל בוסו, בגין עבירות שוחד ומירמה והפרת אמונים, ‏זאת לאחר שחקירת יאח"ה בנוגע לשניים, שהחלה בסוף 2010, הסתיימה.

בחקירה נבדקו חשדות לפיהן אוחיון וסגנו קיבלו כספים וטובות הנאה אחרות מאנשים שונים שהינם בעלי עניין בקידום פרויקטים נדל"ניים ואחרים בתחומי העיר פתח-תקווה.

בהמלצת המשטרה לפרקליטות נאמר כי "מסיכום החקירה עולה כי נמצאה תשתית ראייתית מספקת לביסוס החשדות המיוחסים לראש עיריית פתח-תקווה וסגנו בעבירות של שוחד ומירמה והפרת אמונים". תיק החקירה הועבר לעיון ולהחלטה לפרקליטות מחוז מרכז.

‏שמותיהם של אוחיון וגפסו מצטרפים לרשימה ארוכה של ראשי ערים ורשויות מקומיות שנקשרו לחשדות וחקירות שחיתות כאלה ואחרות, וביניהן צבי בר מעיריית רמת-גן, מאיר ניצן מעיריית ראשון-לציון, חיים ברביבאי מעיריית קריית-שמונה, שלומי לחיאני מעיריית בת-ים, ומי שהיו ראשי עיריית ירושלים, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואורי לופוליאנסקי.

ראשי רשויות בחקירה
 ראשי רשויות בחקירה