בסיטי מרגיעים: "הצמיחה הגלובלית תישאר חזקה גם השנה"

הכלכלן הראשי של סיטיגרופ וויליאם בויטר: "האירועים בעולם לא ישנו באופן משמעותי את תחזיות הצמיחה הגלובלית לשנים 2011 ו-2012"

בסיטיגרופ מעבירים היום מסר מרגיע על רקע האירועים הגלובליים: הכלכלן הראשי של סיטיגרופ וויליאם בויטר אמר היום (ב') כי גלי השוק שהיכו בשווקים הגלובליים בעקבות רעידת האדמה הקטלנית ביפן, הצונאמי ההרסני ובנוסף גם העלייה במחיר הדלק כתוצאה מהמתיחות הגיאו-פוליטית במזרח התיכון ובצפון אפריקה, אירועים אלה לא ישנו באופן משמעותי את תחזיות הצמיחה הגלובלית לשנים 2011 ו-2012.

"אנו עדיין צופים כי הצמיחה הגלובלית תישאר חזקה בשנה הקרובה" אמר בויטר. בסיטיגרופ עוד העלו את תחזית הצמיחה למספר גדול יותר של מדינות לעומת מספר המדינות שלהן הפחיתו את תחזית הצמיחה. בסיטי אופטימיים לגבי כלכלת ערב הסעודית, ונצואלה, רוסיה ושוויץ.

"מדינות בשווקים המתפתחים צפויות לרכך את ההשפעה של עליית מחיר הנפט על הכלכלה ע"י שינויים במדיניות הפיסקלית שלהן", אמר בויטר.

הכלכלן הראשי שלך סיטיגרופ אף הביע ביטחון בצמיחה של הכלכלה היפנית במחצית השנייה של השנה. "הכלכלה היפנית צפויה להיחלש ברבעון השני של השנה אך הכלכלה תשתקם לקראת הרבעון השלישי וברבעון הרביעי", מעריך הכלכלן של סיטיגרופ.

עוד צופה בויטר כי הפד יותיר את הריבית על כנה במשך השנה הקרובה ועשוי לשנות את המדיניות רק לקראת תחילת 2012. בסיטי צופים כי הכלכלה האמריקנית תצמח ב-3.5% ב-2011 והאבטלה תרד לרמה של 8.25%.