"קווים" רכשה אוטובוסים חדשים ב-45 מיליון שקל

החברה תעבור מיתוג מחודש בעלות של 3.5 מיליון שקל

מפעילת התחבורה הציבורית "קווים" מרחיבה את צי האוטובוסים שלה ורוכשת 41 אוטובוסים חדשים בעלות של כ-45 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". מדובר באוטובוסים מתוצרת וולבו, המיובאים לארץ על ידי קבוצת מאיר שבשליטת משפחות שחר וקז, המחזיקה בעצמה במחצית הבעלות על קווים. ביתרת הבעלות על קווים מחזיקה חברת ההסעות הורן את לייבוביץ'.

האוטובוסים החדשים הם מתקן יורו-5, המאפשרים חיסכון של כ-50% בצריכת הדלק. כמו כן הם מתאפיינים במנוע חזק יותר ובנסיעה שקטה יחסית. בקווים מתגאים בנגישות האוטובוסים החדשים לבעלי מוגבלויות, מערכות כריזה אוטומטיות ומסכים אלקטרוניים.

הצי הקיים של קווים כולל 300 אוטובוסים - 135 באשכול פתח תקווה וראש העין, 105 באשכול בקעת אונו, ו-60 באשכול עפולה ועמק יזרעאל. ל"גלובס" נודע כי 30 מהאוטובוסים החדשים ייכנסו לשירות באזור גוש דן.

בתוך כך עוברת קווים מיתוג מחדש תחת הסלוגן "קווים - מתחברים אליך", בעלות הנאמדת ב-3.5 מיליון שקל. המוטיב המרכזי בלוגו החדש הוא חיוך.

לפי נתוני משרד התחבורה, קווים היא מפעילת התחבורה הציבורית השלישית בגודלה בארץ, לצד חברת מטרופולין, לאחר אגד ודן.

מנכ"ל קווים, דרור בריל, מסר כי "בחודשים האחרונים הנוסעים עדים לשינויים רבים שנועדו לתת שירות חדשני ואיכותי, והמגמה תלך ותתחזק בתקופה הקרובה, עם הפעלתן של תחנות אלקטרוניות ומערכות כריזה אוטומטיות ושינויים רבים נוספים".