מאמינים ב"לוויתן"? ברקליס ב"תשואת יתר" על נובל אנרג'י

בבנק ההשקעות נותרים שוריים על המניה וחוזרים על ההמלצה ■ מניית נובל אנרג'י מגיבה בחיוב להמלצה השורית ועולה ב-1.6% בוול סטריט

בבנק ההשקעות ברקליס קפיטל ממשיכים להיות שוריים על נובל אנרג'י. האנליסטים חוזרים היום על המלצת "תשואת יתר" למניה, וזו מגיבה בחיוב ועולה ב-1.6% במסחר בוול סטריט. נובל אנרג'י נסחרת לפי שווי שוק של 17.2 מיליארד דולר, והיא השותפה האמריקנית בקידוחי הגז בישראל.

נובל אנרג'י, אחת החברות הגדולות בעולם בתחום של חיפושים, פיתוח והפקה של שדות גז ונפט. נובל מחזיקה זכויות בתגליות הגז "תמר" ו"לוויתן" בישראל, ויש לה פעילות נרחבת בארה"ב, במפרץ מקסיקו ובמקומות נוספים בעולם.

החברה החלה את פעילותה בישראל ב-1998, והיא מהווה שותפה מרכזית לצד קבוצת דלק בפרויקט הגז "ים תטיס", במאגר "תמר" ובקידוח "לוויתן". נזכיר כי נובל אנרג'י קיבלה היתר מהממשל האמריקני לחזור ולבצע קידוחים במים עמוקים במפרץ מקסיקו. מדובר בהיתר ראשון מאז אירוע דליפת הנפט של חברת BP בחודש אפריל אשתקד.

היום נודע כי פוטנציאל הרזבות המירבי של מאגר "לוויתן" הישראלי עולה על 21 טריליון רגל מעוקבת (TCF). הנתונים החדשים אינם מהווים שינוי מהותי של האומדנים שפורסמו עד כה אלא נותנים מושג על גודל האפסייד שיש למאגר. על-פי ממצאי הקידוח עד כה עומד גודלו המשוער של המאגר על 16 TCF, ואולם קיימת הסתברות של 10% (P3) כי גודלו של המאגר גדול יותר ב-25%. האומדן הנמוך ביותר עומד על 10.5 TCF. נתונים מדויקים יותר צפויים להתקבל לאחר שיסתיימו קידוחי האימות "לוויתן 2" ו"לוויתן 3".

השוק ממתין לתוצאות קידוחי הנפט ב"לוויתן" ,כאשר על פי הערכות, בשכבת הנפט השנייה, הנמצאת בעומק של 5,800 מטר, קיימת הסתברות של 17% להימצאות עתודות נפט בר הפקה בהיקף של 3 מיליארד חביות. בשכבת המטרה השלישית, בעומק של 7,200 מטר, ישנה הסתברות של 8% להימצאות מאגר נפט בהיקף של 1.2 מיליארד חביות נפט.