ג'ים רוג'רס: "אני אקנה מניות בסין רק כשהיא תתמוטט"

גורו ההשקעות מתייחס לאסון הגרעיני ביפן וטוען כי היפנים ימכרו אג"ח ממשלתיות של ארה"ב - מה שיוביל לירידה בתשואות

גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס מאמין שתשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח בארה"ב יעלו. "אני מחכה למכור אג"ח אמריקני לטווח קצר", אמר רוג'רס בראיון ל-CNBC. לטענתו, המשקיעים היפנים ישמרו את הכסף בכיסים נוכח האסון הגרעיני ביפן וימכרו אג"ח של ממשלת ארה"ב, מה שיביוביל לירידה במחירי האג"ח ולעלייה בתשואות.

בנוסף, מזהיר רוג'רס מפני הביקוש העולה לגז טבעי ונפט בעקבות האסון הגרעיני ביפן מאחר והעולם עדיין לא מסוגל לתפקד ללא אנרגיה כזאת. עם זאת, הוסיף רוג'רס כי מניות של חברות אורניום ואנרגיה גרעינית יהיו קנייה טובה רק בעוד כשנתיים או שלוש, לאחר שהמצב ביפן יירגע."אלא אם נמצא תחליף לפחם ולנפט, נמשיך להשתמש באנרגיה גרעינית, בין אם אנחנו רוצים בכך או לא", אמר רוג'רס.

במהלך הראיון סיפר רוג'רס כי הוא הימר על הבורסה היפנית וקנה מניות יפניות לאחר רעידת האדמה וגלי הצונאמי במדינה: "זה ייגרום לשיתוק המדינה והכלכלה היפנית, אבל בסוף הם יצטרכו לבנות מחדש והם יעשו זאת. אני לא חושב שיפן תקרוס לחלוטין". עוד הוסיף כי לאחרונה קנה מעט זהב וכסף: "לעולם יש שיעור אינפלציה גבוה, הרבה כסף להתמודד איתו, אל תמכרו את מתכת הכסף".

עם זאת, השקעה במניות סיניות הן לא אטרקטיביות לדעתו של רוג'רס: "אני אקנה בסין רק כשהיא תתמוטט, והיא לא התמוטטה כבר שנתיים". בנוגע למניות הסיניות שכבר בבעלותו אומר רוג'רס כי "הילדים שלי יחזיקו במניות אלה, לעולם לא אמכור אותן".

נזכיר, כי רוג'רס השיק לאחרונה קרן (Global Resources Equity Index fund) המתמקדת בהשקעה בכ-200 מניות של חברות מובילות בעולם הפועלות בכל תחום הקשור לסחורות (אנרגיה, מתכות, סחורות חקלאיות, כרייה וגם חברות מתחום האנרגיה האלטרנטיבית כמו סולאר, רוח והידרו).