יובל בנאי: שהמזרחים יינמקו עם המוזיקה המסופלסת שהמציאו

סולן "משינה" מתבטא בחריפות נגד הזמרים המזרחיים: "אני מכרתי הנשמה שלי כמו זונה לסלקום. קובי פרץ ואייל גולן לא מכרו כלום" ■ שדרן הרדיו אליקו: "מגמה מגעילה שאין לה מקום"

יהורם גאון לא לבד: גם יובל בנאי, סולן להקת "משינה", מתבטא בחריפות נגד הזמרים המזרחיים. בסרט תיעודי חדש של "יס דוקו" אודות הלהקה, אומר הזמר: "שיינמקו עם המוזיקה המסופלסת שהמציאו".

בסרט אומר עוד בנאי: "הלהקה הזו לא חברה של אף עיתונאי. אתה צריך להגיד לו (לעיתונאי), 'אני מכרתי את הנשמה שלי כמו זונה בשביל סלקום. אני זונה, אני זונה של כסף'. הם לא מוכרים שום דבר, קובי פרץ ואייל גולן, הם לא מכרו כלום".

"אנחנו זונות, למה אתה מדבר עם זונה? לך תדבר עם גברים שעושים מוזיקה. כשהוא (העיתונאי) ייפול עליי, אני אמחק אותו מהיסוד את הבן אדם הזה, ושהם יינמקו עם המוזיקה המסופלסת הזו שהם המציאו".

חשוב לציין כי הדברים נאמרו בראיונות שהתקיימו עוד לפני ההתבטאות של יהורם גאון שעוררה סערה גדולה.

אליקו: "מגמה מגעילה שאין לה מקום"

שדרן הרדיו אלי (אליקו) כהן מרדיו "לב המדינה" שמע את הדברים. "הכעס שלהם הוא לא אמנותי, זה בולשיט אחד גדול", אמר הבוקר (ד') בראיון לערוץ החדשות. "יש פה בעיה של חוסר פרגון, זה הפך להיות מגמה מגעילה, לא נכונה ושאין לה מקום".

"כל מי שמנסה ללכת נגד זה יוצא פאתטי וקטן. צריך לדעת לכבד את הלא מוכר ולפרגן. תנו למוזיקה הזאת לתת את מה שיש לה", הוסיף.

גאון סירב להתנצל: "יצאתי נגד החצץ"

"המוזיקה המזרחית משופעת בפנינים, אבל לא חסר בה גם חצץ, מה לעשות, ואני יצאתי נגד החצץ. שלא יובן לא נכון - אני לא חוזר בי ממילה שאמרתי. חצץ זה חצץ. לא יצאתי נגד איש, אלא נגד הפגיעה בשפה העברית" - כך אמר מוקדם יותר החודש יהורם גאון בתוכניתו ברשת ב', "גאון ברדיו", בתגובה ראשונה לסערה שעורר כשכינה את המוזיקה המזרחית "זבל שלא ברא השטן".

גאון ציין כי כמי שבא מבית מזרחי הוא אוהב את המוזיקה המזרחית וזמרים מזרחיים, אבל לא את הטקסטים החוטאים לשפה העברית. גאון גם ביקר בחריפות את התקשורת הישראלית על העיסוק המוגזם, לדבריו, בפרשה.