לינדנשטראוס על נתניהו: "לא תקין שאיש ציבור טס במימון נדבנים"

‎‎מבקר המדינה יחליט מחר האם לפתוח בבדיקה מקיפה בפרשת הנסיעות לחו"ל של ראש הממשלה ובני משפחתו, שנחשפה בתחקיר ערוץ 10 וזכתה לכינוי "ביביטורס"

‎‎מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יחליט מחר (ה') אם לפתוח בבדיקה מקיפה בפרשת הנסיעות לחו"ל של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובני משפחתו.

המבקר, שהשתתף היום (ד') בדיון של הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, התייחס בסופו לפרשת הנסיעות שנחשפה בתחקיר ערוץ 10, ומסר את עמדתו העקרונית על נסיעות של אישי ציבור על חשבון גורמים פרטיים: "לא תקין שאנשי ציבור נוסעים על חשבון נדבנים ותורמים. אמרתי זאת מספר פעמים בעבר".

בתחקיר ערוץ 10 נחשפו נסיעותיהם הרבות של בני משפחת נתניהו, שכללו גם אירוח בסוויטות מפוארות במלונות יוקרה, וזאת על חשבון בעלי הון מהקהילות היהודיות בעולם.

‏‏עם פרסום ממצאי התחקיר, הגיעו במהלך הימים האחרונים מספר תלונות אל משרד המבקר, בבקשה שיבדוק את הפרשה. על רקע תלונות אלה מינה לינדנשטראוס צוות בכיר במשרדו למען יקיים בחינה ראשונית של הממצאים בנושא.

מחר עתיד הצוות להתכנס לדיון בראשות המבקר ולמסור לו את מסקנות מלאכת הבחינה בעניין. בתום הדיון המבקר צפוי להחליט אם לפתוח בבדיקה מקיפה של אנשי משרדו בפרשה.

במסגרת הדיון תועלה בין היתר סוגיית הסמכות של המבקר לבדוק את הנושא, וזאת בשל הבעייתיות בגביית עדויות מצד אנשי משרדו מחלק מן התורמים שהוזכרו בתחקיר. קושי זה נובע מהעובדה שגורמים אלה אינם נתונים לביקורת מצד משרד מבקר המדינה.

כשנשאל על כך היום בידי כתבים בתום הדיון בכנסת, השיב לינדנשטראוס: "אם המשטרה היא הפתרון, אז יש לפנות בנושא אל היועץ המשפטי לממשלה".

‏נזכיר כי עם חשיפת התחקיר, חברי כנסת מקדימה הגישו למבקר, לנציבות שירות המדינה וליועץ המשפטי לממשלה תלונות ובקשות לחקור את פרשת הנסיעות של נתניהו ובני משפחתו.