יום היסטורי לכלכלת ישראל: חוק ששינסקי אושר בכנסת ברוב גורף של 78 תומכים מול 2 מתנגדים

(עדכון) - החוק קובע כי חלקה של הממשלה בהכנסות מתגליות הנפט והגז יעלה ל-52%-62% ■ בתום ההצבעה, ח"כ שלי יחימוביץ' ניגשה ללחוץ את ידו של רה"מ בנימין נתניהו ■ שטייניץ: "לא בכל יום מתאחדים השמאלנים, הימנים, הדתיים, החילוניים, האופוזיציה והקואליציה"

יום היסטורי בישראל - חוק ששינסקי הפך היום (ד') לעובדה מוגמרת: הכנסת אישרה בצהריים את הצעת חוק ששינסקי בקריאה שנייה ושלישית, רגע לפני היציאה לפגרה. החוק קובע כי חלקה של הממשלה בהכנסות מתגליות הנפט והגז יעלה ל-52%-62% לעומת כשליש היום.

הצעת החוק עברה ברוב של 78 תומכים מול 2 מתנגדים. בתום ההצבעה, ח"כ שלי יחימוביץ' ניגשה ללחוץ את ידו של רה"מ בנימין נתניהו.

"לא בכל יום מתאחדים השמאלנים, הימנים, הדתיים, החילוניים, האופוזיציה והקואליציה", אמר שר האוצר יובל שטייניץ לאחר אישור חוק ששינסקי. "ידעתי שזה יהיה קשה, ידעתי שזה יהיה תהליך ארוך וממושך - אך לא ידעתי עד כמה. החוק הזה אומר שכולנו נהנה מאוצרות הטבע. כך צודק וכך נכון".

"המהלך המשמעותי והחשוב ביותר"

"שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה - כנסת ישראל מביאה היום מהלך ברוך לעם ישראל", אמר ח"כ כרמל שאמה בפתיחת הדיון בכנסת. ח"כ דב חנין הוסיף: "משאבי המדינה שייכים למדינה - היש יותר מובן מזה? מסתבר שזה לא מובן מאליו. היו פה הרבה ספינים מכל הסוגים - משקיעים קטנים, ביטחון, איומים... הסיפור האמיתי היה פה על הרבה כסף. כסף שיכול להגיע לכיסים פרטיים או לציבור - לחינוך, לילדים, לפנסיה. זו הייתה מערכה על הדמוקרטיה, על מי קובע ומי שולט".

חנין הוא הביע הסתייגות מהצעת החוק כיוון שלטענתו ועדת ששינסקי הייתה צריכה להעלות עוד יותר את המסים והתמלוגים על תגליות הגז. "אפשר לקרוא לחוק הזה 'חוק כבשת הרש', כי זה מה שנשאר לנו, הציבור", אמר.

ח"כ שלי יחימוביץ', ממובילות המאבק להעלאת המסים והתמלוגים על תגליות הנפט והגז, כינתה את העברת הצעת החוק "המהלך המשמעותי והחשוב ביותר" בכל 5 שנות כהונתה בכנסת. לדבריה, בעלי ההון תכננו "להשאיר פירורים לציבור ולקחת הכל לידיהם, אך אנחנו הפכנו את הקערה על פיה ובמקביל השארנו את חברות הגז עשירות".