משרד עורכי הדין ליפא מאיר מצרף 4 שותפים חדשים

ראש המשרד סבור כי שוק עריכת הדין ידמה בעתיד לענף ראיית החשבון, שבו שולטות מספר פירמות גדולות

משרד עורכי הדין ליפא מאיר מצרף 4 שותפים חדשים - עוה"ד מאיר אלבוים, שהחל את דרכו במשרד כמתמחה ומצטרף לשותפות לאחר 7 שנים כשכיר; עו"ד שבי מיכאלי, שמונה לראש מחלקת דיני עבודה ומצטרף כשותף לאחר שהגיע למשרד לפני כשנה וחצי; עו"ד אסנת סרוסי-פירסטטר, מצטרפת כשותפה כדי לפתח את מחלקת ההיי-טק; ועו"ד שלומית עזגד-טרומר, מומחית בתחומי ממשל תאגידי ורגולציה פיננסית.

עם צירוף 4 השותפים החדשים, מונה משרד ליפא מאיר 55 עורכי דין, מתוכם 20 שותפים.

לדברי ראש המשרד, עו"ד ד"ר ליפא מאיר, צירוף השותפים הוא המשך המגמה למצב את מעמדו של המשרד כאחד המובילים בארץ בתחומי המשפט האזרחי והמסחרי. "הצרכים של לקוחותינו הם מגוונים ומשתנים, כחלק מההתפתחות המתמדת של עולם המשפט, ואנו מתכוונים להמשיך ולהעמיק את הפריסה שלנו במגוון תחומי עיסוק רחב על מנת לענות על צרכים אלה".

ד"ר מאיר מזכיר כי אחד ההישגים המשמעותיים של המשרד באחרונה היה שהוא הוביל בהצלחה את הסדר הנושים בין חברות הביטוח והגופים המוסדיים לבין חברת אפריקה ישראל, בנוגע לאיגרות החוב של אפריקה, שהיה בהיקף של כ-8 מיליארד שקל, והגדול מסוגו בהיסטוריה של ישראל.

ד"ר מאיר סבור כי הגידול הנמשך במשרדו הוא חלק ממגמה של משרדי עורכי הדין שהולכים ומתרחבים עקב צורכי השוק הכלכלי המשתנים, שמחייבים מתן פתרונות משולבים ללקוחות.

"ישנה דרישה מצד לקוחות לקבלת פתרונות כוללים לנושאים משפטיים רבים. המגמה היא שהשוק בעתיד יישלט על-ידי כמה עשרות פירמות עורכי דין גדולות, בדומה למספר הפירמות הגדולות השולטות בענף ראיית החשבון. במילים אחרות, 'חנויות כולבו משפטיות' - מושג אמריקני למיתוג משרדי עורכי דין.

"זה לא אומר שלא יהיה מקום למשרדי נישה המתמתחים בנושאים נקודתיים ומצומצמים, שלא משתלבים בתוך משרדי כולבו, כגון התחום הפלילי או תחום הפטנטים, או מסים שעוסקים רק במסים. אבל עיקר השוק יישלט על-ידי עסקים גדולים. משרדי כולבו, כגון המשרד שלנו, מציעים ללקוח נוחות בליווי מקיף של כל המחלקות המשפטיות וקבלת פתרון למגוון הבעיות המשפטיות. זאת, במקום לשכור כמה עורכי דין שונים כשכל אחד עוסק בתחום אחר".

- מהי השקפתך על הגידול הנמשך במספר עורכי הדין בארץ?

ד"ר מאיר: "התחושה היא שהגידול במספר עורכי הדין הוא הרבה מעבר לפרופורציה הסבירה. הצפת השוק גורמת לכך שלדאבוננו ישנם עורכי דין גם ברמה נמוכה, שהתנהגותם לא מוסיפה כבוד למקצוע והכבוד המקצועי נפגע כתוצאה מכך. צריך להמשיך ולחשוב על דרכים להחמרת הדרישות לקבלת רישיון עריכת הדין, ובמקביל להעלות את רמת הדרישות מבחינה מקצועית.

"יש להחמיר בקושי של בחינות הלשכה, להקפיד יותר על איכות האנשים שמתקבלים לפקולטות למשפטים, וכן על איכות האנשים שעוסקים במקצוע. בנוסף, יש לשים לב להתנהגותם ולרמת האתיקה של עורכי הדין. ייתכן שכל אלה יגרמו לכך שתהיה התייצבות במספר עורכי הדין, וייפסק הגידול הפראי במספרם".