זהירות, צבע טרי: הקהל הישראלי נפגש עם אמנות מסקרנת במיוחד

יריד האמנות החגיגי "צבע טרי" חוגג השנה 4 שנים לקיומו ■ תצוגה מרוכזת של גלריות ואמנים עצמאיים, פרויקטים מגוונים וכן הזדמנות למכירה ■ אל תחמיצו

יריד האמנות "צבע טרי" מבסס את נוכחותו בעקביות ובשבוע הבא הוא חוגג את השנה הרביעית לקיומו. היריד מתחקה אחר מתכונת ירידי אמנות המתקיימים בבירות ובמרכזי תרבות בעולם, המחוללים פעילות ומשמשים במה למפגש קהל עם אמנות עכשווית, לתצוגה מרוכזת של גלריות ואמנים עצמאיים, פרויקטים מגוונים וכן כהזדמנות למכירה.

היריד ייפתח ביום ג' 5.4. בערב הפתיחה תתקיים מסיבת אמנים החל משעה 21:30 ובה הופעה חיה של עברי לידר ויונתן גולדשטיין, בשיתוף פעולה מיוחד ליריד עם אמן הווידיאו גיא יצחקי. תחת השם We Should be Dancing יצרו האמנים פרויקט וידיאו וסאונד, בהתאמה ובהקשר למקום התצוגה (Site specific). היצירה תוקרן על גבי קיר חיצוני במרחב הפתוח של מתחם היריד. במסיבה, המיועדת לקהל הרחב, יתקלטו אמני הווידאו רן סלוין ודורון סולומונס.

עיריית תל-אביב מעמיקה את הקשר עם יריד צבע טרי ורואה בו אירוע עירוני מרכזי. תמיכת העירייה מתבטאת בין היתר בפרסום מקומי וסיוע לוגיסטי וכן בפרסום בכנסי התיירות הגדולים בעולם, כאירוע אמנות מרכזי בתל-אביב. ראש העיר רון חולדאי יפתח את היריד.

היריד מתאפיין בין היתר באיתור מיקומים מפתיעים ובלתי מהוקצעים, ואיכלוסם הזמני בהפנינג אמנות. הדבר תורם לשמירה על אופיו הרענן והמחוספס משהו של היריד. השנה יתפרסו פעילויות היריד, תצוגות הגלריות ו"חממת האמנים" על פני מבני הקבע במתחם הגן הבוטני שבבעלות קרן ההשקעות בנדל"ן ריאליטי, בשכונת אבו כביר.

היריד הוא פרי יוזמה ודבקות במטרה של שרון טילינגר שפיר ויפעת גוריון. הראשונה משמשת כמנכ"ל היריד והשנייה כמנהלת אמנותית ואוצרת. השתיים מדגישות כי אופיו של המתחם מאפשר ליצור חללי תצוגה שונים ומעניינים. "המתחם מתאים במיוחד לקליטת הקהל הרב, בזכות שטח נרחב, מספר רב של מבנים ומיקום על צירי תנועה מרכזיים".

את המתחם שהיה בבעלות בזק רכשה בסוף 2009 קרן ריאליטי, המתכננת להקים במקום מאות יחידות דיור.

היריד מתקיים במתחם "הגן הבוטני" של קרן ריאליטי. הכניסה למתחם מדרך בן צבי 51, ת"א. חניה בחניון בלומפילד, שעות פתיחה: ג'-ה' 5.4-7.4 17:00-22:00; ו' 8.4 11:00-19:00, שבת 9.4 10:00-22:00. דמי כניסה: 35 שקל. לקוחות ישראכרט: כרטיס שני תמורת 50 כוכבים (1 1)

אתר יריד צבע טרי www.freshpaint.co.il