שיא במחיר הדלק: ליטר בנזין 95 מזנק ל-7.39 שקלים

מדובר בעלייה של 1.23% במחיר הבנזין 95 אוקטן נטול עופרת בתדלוק עצמי באפריל ■ תידלוק בשירות מלא יעלה לכם עוד 13 אג' ■ מרווח השיווק, המהווה 10% מהמחיר, נותר ללא שינוי

משרד התשתיות הלאומיות הודיע היום (ד') על עדכון מחירי הדלק לחודש אפריל 2011, אשר יעודכנו בלילה שבין יום חמישי ליום שישי. מדובר בעדכון מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח, הנמכרים לצרכן בתחנות הדלק.

מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 7.39 שקל לליטר. זוהי עליה של 1.23% לעומת חודש קודם ועליה של 9 אגורות לליטר. עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק (כולל מע"מ): 13 אגורות לליטר, ללא שינוי מהחודש הקודם.

מחיר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (לא כולל מע"מ) יעמוד על 6.39 שקל לליטר, עליה של 1.27% לעומת החודש הקודם ועליה של 8 אגורות לליטר. עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק (לא כולל מע"מ): 12 אגורות לליטר, ללא שינוי מהחודש הקודם.

הרכב העלייה במחיר בתחנה לליטר מוסבר באופן הבא:

  • מחיר הבנזין הבינלאומי (CIF LAVERA), המהווה 37% מהמחיר, עלה בכ-5 סנט לליטר (6.63%).
  • שער החליפין ירד ב - 3.39%, כך שמחיר הבנזין הבינלאומי בתוספת מע"מ ועיגולים בש"ח עלה בכ-9 אגורות לליטר.
  • מרווח השיווק, המהווה 10% מהמחיר, נותר ללא שינוי.
  • שער הבלו, המהווה 39% מהמחיר נותר ללא שינוי.
  • לפיכך השינוי במחיר המירבי לצרכן בתחנה הינו בשיעור של 1.23% לעומת המחיר הקודם.

שר התשתיות הלאומיות ושר האוצר חתמו השבוע על צו הקפאת עדכון מרווח השיווק, לאור המלצת ועדת המחירים המשותפת למשרד התשתיות הלאומיות ומשרד האוצר. עדכון המרווח אשר היה צפוי ב-1 באפריל מבוסס על מרווח השיווק התיאורטי באירופה , ותלוי בין השאר בשער החליפין של האירו ושל הדולר בחמשת הימים האחרונים של חודש מארס.

הועדה החליטה להמליץ לשרים כי אין מקום בשלב זה להמשיך בעדכון המחיר זאת בשל הליך בחינת מרווח השיווק אותו מבצע משרד התשתיות הלאומיות. מרווח השיווק הוא אחד ממרכיבי מחיר הדלק והוא ההפרש בין מחיר הדלק לצרכן בתחנת הדלק, ובין מחיר הקנייה שלו מבית הזיקוק, בתוספת מס.