מאיר דגן מוותר על המינוי ליו"ר נמלי ישראל

בשבוע שעבר מונה דגן לעמוד בראשות מועצת המנהלים של חברת גינקו חיפושי נפט, שהתמזגה עם גוליבר אנרג'י, השותף הכללי בזרח חיפושי נפט

ראש המוסד לשעבר, האלוף במיל' מאיר דגן, יוותר ככל הנראה על משרת יו"ר חברת נמלי ישראל (חנ"י). ל"גלובס" נודע כי דגן הודיע על כוונתו בימים האחרונים, ונימק אותה בחשש לניגודי עניינים בין התפקיד בחנ"י לתפקידים שהוא עתיד למלא בסקטור הפרטי.

בשבוע שעבר מונה דגן לעמוד בראשות מועצת המנהלים של חברת גינקו חיפושי נפט, שהתמזגה עם גוליבר אנרג'י, השותף הכללי בזרח חיפושי נפט.

בניגוד למשרה בסקטור הפרטי, דגן לא היה אמור לקבל משכורת על משרת יו"ר חברת נמלי ישראל, למעט הוצאות ושכר עבור השתתפותו בישיבות דירקטוריון.

שר התחבורה, ישראל כץ, הודיע באמצע פברואר כי החליט למנות את דגן לתפקיד יו"ר חנ"י, "בשל ניסיונו הרב ויכולותיו המיוחדות בקידום קשרים ומיזמים אסטרטגיים עם המדינות השכנות וגורמים בינלאומיים בעולם". דגן אמר אז כי החליט להיענות להצעתו של כץ מאחר וראה בתפקיד "אתגר חשוב ויוצא דופן להידוק קשרי התחבורה של ישראל עם מדינות האזור".

הבחירה בדגן נומקה בצורך לקדם פרויקטים תחבורתיים גדולים המצריכים תיאום עם מדינות שכנות, כמו קו הרכבת המהיר לאילת. פרויקט נוסף שכץ ייעד לטיפולו של דגן היה הקמת אי תשתיות מלאכותי מול עזה, שנחשף אתמול בערוץ 2.

נכסי הנפט של גינקו כוללים זכויות בשני רישיונות יבשתיים לחיפושי נפט באזור ים המלח ומדבר יהודה ("שחר" ו"אורלי") והיתר מול רצועת החוף שבין תל אביב לחיפה ("גוליבר"), בנוסף היא זכאית לתמלוג על זרח כשותף כללי.