שנה חזקה למיטב: רווח נקי של כ-38.6 מיליון שקל

הכנסות בית ההשקעות הסתכמו בשנה החולפת בכ-366 מיליון שקל, לעומת 145.7 מיליון שקל ב-2009

בית ההשקעות מיטב רשם רווח נקי של כ-38.6 מיליון שקל ב-2010. זאת, לעומת רווח נקי של 3.1 מיליון שקל בשנת 2009. הכנסות בית ההשקעות הסתכמו בשנה החולפת בכ-366 מיליון שקל, לעומת 145.7 מיליון שקל ב-2009.

הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2010 הסתכם בכ-11.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-8 מיליון שקל שנרשמו ברבעון השלישי של 2010. ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-97.2 מיליון שקל, עלייה של 6.2% לעומת ההכנסות ברבעון השלישי, שהסתכמו ב-91.5 מיליון שקל. הגידול החד ברווחי מיטב ובהכנסותיה ב-2010 נובע בעיקר מהמיזוג עם ישיר בית השקעות, שהושלם בינואר 2010, וכן משיפור בתוצאות הפעילות המסורתית של מיטב ובעסקיה. השיפור ברווח הנקי ובהכנסות ברבעון הרביעי נובע במלואו מצמיחה פנימית. ברבעון זה רכשה מיטב את בית ההשקעות מילניום ואת פעילות בית ההשקעות הילת שהם. רכישות אלה יתחילו לתרום לתוצאות מיטב ברבעון הראשון של 2011.

פעילות ניהול הנכסים של מיטב (קרנות נאמנות, קופות גמל, קרנות פנסיה, ניהול תיקים ומוצרים פיננסיים אחרים) הניבה הכנסות של כ-307.8 מיליון שקל בשנת 2010 והכנסות של כ-80.3 מיליון שקל ברבעון הרביעי - עלייה של 4.5% לעומת הרבעון הקודם. פעילות שירותי הבורסה (ברוקראז'), פיננסים, חיתום ואחרים הניבה הכנסות של כ-51.5 מיליון שקל ב-2010 ושל כ-13.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי, עלייה של 31.3% בהשוואה לרבעון הקודם.

הרווח התפעולי (לפני הפחתות חשבונאיות) בשנת 2010 הסתכם בכ-94.3 מיליון שקל. ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה של מיטב בית ההשקעות, נכון ל-31.12.10, הסתכם בכ-373.1 מיליון שקל. ההפחתות החשבונאיות הסתכמו בכ-19.5 מיליון שקל ב-2010.

לדברי אילן רביב, מנכ"ל בית ההשקעות מיטב: "תוצאות 2010 ממשיכות את המדיניות של מיטב להגדיל את היקפי הפעילות ואת הרווחיות, תוך הסתמכות על שילוב של מיזוגים ורכישות עם צמיחה פנימית. ברבעון הרביעי נהנינו מצמיחה נאה בכל הפרמטרים העיקריים בהשוואה לרבעון הקודם, שהושגה במלואה מהתרחבות פנימית, ללא השפעה של רכישות".

רביב הוסיף, כי "השילוב של גידול חיצוני ופנימי יימשך ב-2011. ברבעון הראשון נתחיל ליהנות מפירות הרכישות של בית ההשקעות מילניום ופעילות הילת שהם, ובמקביל נתחיל לקטוף את פירות המיתוג מחדש שהשקנו באחרונה. במסגרת המיתוג מחדש, בדקנו מהם הדברים החשובים לקהלי היעד שלנו, ואנו מיישמים את הממצאים בתחומי הפעילות השונים. במקביל, נמשיך לנצל הזדמנויות לגידול באמצעות רכישות, אם וכאשר יהיו".