קמפיין מגה בול עם ויקי קנפו - בראש דירוג הפרסומות הזכורות

גיאוקרטוגרפיה: למרות השקעה תקציבית מועטה יחסית, רבוע כחול ושופרסל תופסות את שני המקומות הראשונים בדירוג הפרסומות הזכורות ■ הפרסומת של בנק הפועלים - הכי אהובה

הפרסומת של מגה בול, באמצעות משרד הפרסום מקאן-אריקסון, מזנקת השבוע לראש מדד הפרסומות הזכורות. שיעורי הזכירה שלה נמוכים מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, שעומד על 14.0%.

ד"ר רינה דגני, יו"ר גיאוקרטוגרפיה, מציינת כי "חג הפסח בפתח, ורשתות השיווק מתחילות לעלות לאוויר קמפיינים פרסומיים. הקמפיינים של שופרסל ומגה בול תופסים השבוע את שני המקומות הראשונים במדד הפרסומות הזכורות, למרות השקעה תקציבית מועטה יחסית. החוזק של הקמפיינים נעוץ בבחירה בפרזנטורים ויקי קנפו וצביקה הדר, שמסקרנים את הציבור".

יש לציין כי שיעורי האהדה של שני הקמפיינים הינם נמוכים, עקב היותם קמפיינים מכירתיים נטו, שמתמקדים בחיסכון המתאפשר בקנייה. אין זה סוד שהציבור הישראלי אינו חובב קמפיינים מכירתיים ומעדיף קמפיינים תדמיתיים, אם כי רמת האפקטיביות של הקמפיין אינה קשורה בהכרח לרמת אהדתו.

הפרסומת של בנק הפועלים, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי-ורשבסקי, מטפסת השבוע לראש מדד הפרסומות האהובות.

הפרסומת מציגה שיעורי אהדה נמוכים מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות האהובות, שעומד כעת על 25.8%. הצלחת הקמפיין הפרסומי של בנק הפועלים מלמדת כי ההחלטה האסטרטגית בדבר השילוב של קומיקאים אהודים בציבור הישראלי בקמפיין של הבנק (ארז טל ועלמה זק), משתלמת גם הפעם, בדומה לקמפיינים של בנק מזרחי-טפחות והבנק הבינלאומי, ומסייע ליצור תדמית "אנושית" ו"חמה" יותר לבנק הפועלים.

הפרסומת לבזק, באמצעות אדלר-חומסקי-ורשבסקי, היא המושקעת ביותר מבחינה תקציבית בשבוע האחרון, עם השקעה של 1.1 מיליון דולר, כך לפי נתוני יפעת בקרת פרסום.

מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע עלה ועומד על 320, בהשוואה ל-294 בשבוע שעבר.

גם סך התקציבים שהושקעו בקמפיינים השבוע עלה במעט ועומד על כ-37 מיליון דולר, בהשוואה ל-35 מיליון דולר בשבוע שעבר.

ויקי כנפו
 ויקי כנפו