מניית היום: עולה לאחר קבלת אישור CE לשיווק מכשיר

עוזי סופר, מנכ"ל בריינסווי: "החברה שמחה על האישורים הנוספים שהתקבלו. בריינסווי נערכת לקראת ייצור סדרתי של המערכות לקראת שיווק המוני בעולם כולו"

חברת בריינסוויי מדווחת היום (א') כי קבלה אישור CE Marketing המתיר שיווק ומכירה של מכשיר ה-Deep TMS של החברה באירופה לטיפול בהתוויות של טיפול בחולי פרקינסון וכטיפול נוסף למטופלים בתרופות נוגדות דכאון.

עוזי סופר, מנכ"ל בריינסווי, אמר לאחר הדיווח כי "החברה שמחה על האישורים הנוספים שהתקבלו. הכל מתקדם לפי התכנית שלנו, ברוך השם. בריינסווי נערכת לקראת ייצור סדרתי של המערכות לקראת שיווק המוני בעולם כולו. במקביל, אנו ממשיכים ומתקדמים בניסוי המולטי-סנטר שבסופו ניתן יהיה להגיש בקשה לאישור ה-FDA".

בתגובה להודעה רושמת מניית בריינסוויי עלייה חדה ומרכזת מחזור גבוה.

לפני כחודש דיווחה החברה על הצלחה בניסוי לטיפול במחלת הפרקינסון, מהחברה נמסר כי לאחר ניתוח וסיכום תוצאות מחקר השפעת טיפול ב-deep TMS על מחלת פרקינסון, "הטיפול נמצא יעיל ובטוח ומביא לשיפור משמעותי בתפקוד המוטורי של חולי פרקינסון". הניסוי נערך ע"י חוקרים מהמרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, בראשות ד"ר אורן כהן.

מדובר בטיפול rTMS deep באמצעות סליל ה- H-Coil שפותח בחברה על הקורטקס הפרה-פרונטאלי והמוטורי, מטרת המחקרים הייתה לבחון מה הם הפרמטרים הטובים ביותר לטיפול בחולי פרקינסון באמצעות deep rTMS. לצורך כך, בוצעו שלושה מחקרים בקבוצות שונות של חולי פרקינסון במהלך השנתיים האחרונות.

במחקרים השתתפו בסך הכל 47 מטופלים הסובלים ממחלת הפרקינסון. החולים בקבוצות השונות קיבלו 12 טיפולים במהלך תקופה של 30 יום. השפעת הטיפולים על הנבדקים נבחנה בימים 1, 10, 30 ו-60 וכללה שימוש בבדיקות מקובלות להערכת התפקוד המוטורי של חולי פרקינסון.

בשבוע שעבר הודיעה החברה כי קיבלה ממשרד הפטנטים בארה"ב (USPTO) אישור לרישום פטנט עבור תכונות נוספות של הסליל הייחודי, לרבות הסטימולטור הרב ערוצי, המפותח על ידה. במהלך התקופה מהגשת הבקשה לפטנט ועד לאישורו בארה"ב, הוגש הפטנט גם לרישום באיחוד האירופי, בקנדה, באוסטרליה, בישראל, יפן ובהונג קונג.

מכשיר ה-DEEP TMS משמש לטיפול רפואי לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקוד המח. המכשיר הרפואי (Deep TMS) מבוסס על סליל אלקטרומגנטי בעל מבנה מיוחד המחובר לספק זרם חשמלי המשתנה במהירות ויוצר שדה חשמלי באמצעותו ניתן להשפיע על אזורים שונים בעומק המוח על ידי גירוי או דיכוי עצבי בהתאם לתדר ההפעלה.