לקראת השבוע בוול סטריט: מחיר הנפט עלול להכביד

אי הוודאות סביב האירועים בעולם עדיין עלולה להכביד ■ החוזה על הנפט טיפס לרמה של 107.94 דול לחבית ■ מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים יפורסם ביום שלישי

וול סטריט עתידה לפתוח את שבוע המסחר ואת הרבעון השני של השנה באווירה חיובית מאוד על רקע עליות שערים ביום שישי, כאשר המשקיעים שואבים אופטימיות מנתוני תעסוקה חיוביים. "התאוששות שוק העבודה צוברת מומנטום", אמר איאן שפרדסון, הכלכלן הראשי ב-High Frequency Economics.

ביום שישי פורסם דוח התעסוקה האמריקני לחודש מארס: המשק האמריקני הוסיף בחודש שעבר 216 אלף משרות חדשות, לעומת צפי כלכלנים לתוספת של 191 אלף משרות בלבד בחודש החולף, בהמשך להוספה של 192 אלף משרות בחודש פברואר. גם שיעור האבטלה ממשיך לרדת, ב-0.1% לרמה של 8.8%, לעומת צפי כלכלנים לכך ששיעור האבטלה יישאר ללא שינוי על 8.9%. בכך נסוג שיעור האבטלה לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2009.

נשיא הפדרל ריזרב של ניו-יורק, וויליאם דאדלי, אמר כי הכלכלה יכולה להוסיף מקומות תעסוקה בקצב מהיר יותר בחודשים הקרובים והוסיף כי אינו רואה כל סיבה להפסיק את תוכנית ההקלה הכמותית של הפד. נזכיר כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אתמול בנאום הרדיו השבועי שלו כי הפחתת התלות בנפט מיובא והמשך מעבר לאנרגיות מתחדשות תעזור לחזק את המומנטום החיובי בשוק העבודה וליצור עוד מקומות עבודה חדשים.

הסנטימנט בוול סטריט נראה חיובי לאור נתוני התעסוקה המעודדים ולאור פעילות עסקית ענפה הבאה לידי ביטוי במיזוגים בין החברות אך הערכות הן כי אי הוודאות סביב האירועים בעולם עדיין עלולה להכביד. החוזה על הנפט ממשיך לטפס לרמה של 107.94 דול לחבית.

נתוני מאקרו יתנו את הטון

השבוע צפוי להיות דליל בנתוני מאקרו, ולכן האירועים הגלובליים כמו המתיחות בלוב הגורמת לתנודות במחיר הנפט, עלולים להשפיע על כיוון המסחר ולתת את הטון. בין הנתונים המרכזיים שיפורסמו השבוע:

■ מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים יפורסם ביום שלישי וצפוי להצביע על ירידה קלה לרמה של 59.5 נק' בחודש מארס לעומת 59.7 נק' בחודש פברואר.

■ התכנסות של FOMC שתיתן אינדיקציה למדיניות המוניטארית העתידית של הפדרל ריזרב.

■ ביום חמישי יפורסמו כמידי שבוע תביעות ראשונות לדמי אבטלה שצפויות להיוותר על אותה רמה של 388 אלף בקשות לדמי אבטלה בדומה לשבוע הקודם.

עוד באותו יום יפורסם נתון אשראי הצרכנים שצפוי להסתכם ב-3.6 מיליארד דולר בחודש פברואר לעומת 5 מיליארד דולר בחודש הקודם.

■ עוד בגזרת המאקרו יפורסם ביום שישי נתון המלאים הסיטונאיים שצפויים לעלות ב-1% בחודש פברואר בדומה לרמה שרשם מדד זה בחודש הקודם.

מניית טבע צפויה לרכז עניין מחר לאחר שמארק גודמן, אנליסט הפארמה של UBS המסקר את מניית טבע העריך שהחודש תחל סדרה של 4 אירועים חשובים לחברה אשר להערכתו יהיו טובים ויצליחו להרים את המניה מעלה. כל האירועים קשורים לתרופות של טבע לטיפול בטרשת נפוצה - הקופקסון והלקווינימוד (התרופה האוראלית לטיפול בטרשת נפוצה, שנמצאת בשלבי פיתוח).

נובל אנרג'י צפויה להמשיך לרכז ענין לאחר ההודעה על סיום קידוח "לוויתן".