גדעון לוי: "לא ברור לי מדוע גולדסטון התחרט על דבריו"

עיתונאי "הארץ" בתוכנית של שי ודרור ברדיו 103FM: "אני לא חושב שהיינו בסדר במבצע עופרת יצוקה" ■ דעה / לילך סיגן: תסמונת גדעון לוי

התנצלותו של השופט ריצ'רד גולדסטון בפני ישראל מעוררת אמנם הדים בכל העולם, אך נראה כי בישראל יש עדיין מי שמתעקש לקבל הסברים להתנצלות המפתיעה - ועדיין סבור כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה במבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה.

עיתונאי "הארץ" גדעון לוי אמר הבוקר (א') בתוכנית של שי ודרור ברדיו 103FM, כי הוא לא מבין את התנצלותו של גולדסטון וכי הוא היה מעוניין לקבל הסברים נוספים להתנצלות. לוי תמך בעבר בדוח גולדסטון, שהאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה והשווה אותה אפילו לחמאס.

"אני עדיין לא מבין מה הביא לתפנית בעמדתו של גולדסטון, כי הוא לא כותב מה הוא יודע היום שהוא לא ידע אז", אמר היום לוי לשי ודרור. "אני עדיין חושב שהדברים ראויים לחקירה".

לוי הדגיש כי במבצע "עופרת יצוקה" נהרגו "1,400 אנשים, כולל נשים וילדים", וציין כי "אני לא חושב שהיינו בסדר במלחמה הזו". לדבריו, "אני מקבל את ההתנצלות של גולדסטון... אך לא אגיד שטעיתי. אני שמח מאוד שגולדסטון התנצל, אבל אם הוא היה מנמק - הייתי שמח עוד יותר".