עו"ד משה מזרחי, היועץ המשפטי של רשות המסים, פורש

מזרחי, שכיהן בתפקידו ב-6 השנים האחרונות, הודיע היום על פרישתו ■ הערכות: מזרחי פורש משום שאינו בין המועמדים להחליף את מנהל הרשות היוצא, יהודה נסרדישי

עו"ד ורו"ח משה מזרחי הודיע היום (א') על פרישתו מתפקיד היועץ המשפטי של רשות המסים. מזרחי מכהן בתפקיד זה 6 שנים, ומאחוריו עבר של כ-20 שנות שירות בפרקליטות וברשות המסים. ההערכות הן כי פרישתו באה על רקע הבנתו כי הוא אינו בין המועמדים להחליף את יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים היוצא.

מזרחי החל את דרכו בשירות הציבורי כמפקח מס בפקיד שומה ירושלים. עם סיום תפקיד זה שימש כפרקליט במשרד המשפטים, ובהמשך ניהל את המחלקה הפיסקלית בפרקליטות מחוז ירושלים - אזרחי ופלילי.

בשנת 2002 מונה מזרחי לתפקיד היועץ המשפטי של אגף המכס ומע"מ, ומאז הקמת רשות המסים בשנת 2004 הוא מכהן בתפקיד היועץ המשפטי של הרשות.

המבקר זועם

בעבר נרמז כי בכוונתו של מזרחי להתמודד לתפקיד ראש רשות המסים, אלא שמועמדותו נתקלה בהתנגדות של מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.

באוקטובר האחרון נחשף ב"גלובס" כי במשרד המבקר זועמים על התנהגותו של מזרחי ביחס לדרישה לערוך בדיקה מקיפה על קשריו ופעולותיו של מנהל רשות המסים הקודם, איתן רוב, במסגרת פרשת רשות המסים.

בחקירת המשטרה שהתנהלה בתקופה שבה התפוצצה הפרשה, התברר כי מזרחי עדכן את רוב במהלכים הקשורים אליו. הפרקליטות החליטה שלא להעמיד לדין פלילי או משמעתי את מזרחי, אלא להעיר לו הערות אדמיניסטרטיביות, בכפוף לשימוע אצל נסרדישי.

המבקר אמר אז ל"גלובס" כי "המשך תפקודו של עו"ד מזרחי ברשות המסים הוא בעייתי ביותר, ויש בו פתח לפגיעה בטוהר המידות של השירות הציבורי". כמו כן אמר כי "הנושא נמצא על שולחנו של מבקר המדינה".

בתגובה לדברים אמר מזרחי בראיון ל"גלובס" כי אינו מבין את גישתו של המבקר: "אני לא יודע מי עומד מאחורי דבריו של המבקר. למבקר המדינה הפתרונות. אני מניח שיש אנשים בסביבתו שמלהיטים את היצרים. מבחינתי, זה עוד שיקול לא להתמודד לתפקיד מנהל רשות המסים. זה בטח לא מוסיף למוטיביציה".

מזרחי אף הוסיף אז כי מי שבסופו של דבר מכריע בעניינו הוא היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות. "מבחינתם אין שום בעיה שאמשיך לכהן בתפקידי, ואין שום מניעה מבחינתי להתמודד לכל תפקיד שאבחר. כל התיקים האלה נסגרו, וזה הכול מחזור של חומר ישן. אני מבחינתי גמרתי את הסיפור הזה מזמן", אמר מזרחי.