הרשות השנייה תעיר לקשת על מערכון השואה ב"ארץ נהדרת"

לנציב פניות הציבור ברשות הגיעו כ-10 תלונות של צופים נרעשים מתוכן המערכון, שהתייחס לשואה כתוכנית ריאליטי ■ מערכת "ארץ נהדרת": "המערכון נועד להמחיש את רוח התקופה"

הרשות השנייה תעיר לזכיינית ערוץ 2 קשת על מערכון "הישרדות - מחנה ריכוז" ששודר ביום שישי האחרון בתוכנית "ארץ נהדרת".

אל נציב פניות הציבור של הרשות השנייה הגיעו כ-10 תלונות של צופים נרעשים מתוכן המערכון, שהתייחס לשואה כאל תוכנית ריאליטי.

בתוכנית של "ארץ נהדרת" ביום שישי האחרון שודר מערכון שעסק בתוכניות הריאליטי בישראל, הגיוס מבין אלפי המועמדים הלהוטים והמשימות השונות שהם מקבלים - תוך השוואה לתוכנית הריאליטי הפופולרית "הישרדות".

"הרשות תביא לידיעת קשת את פניות הציבור שהתקבלו, ובכוונתה להעיר לקשת לנקוט משנה זהירות בנושאים אלה", אמרו היום (א') ברשות השנייה. "'ארץ נהדרת' היא תוכנית סאטירה, ומטבע הדברים, במסגרת תוכניות סאטירה ישנה מתיחת גבולות באופן הצגת הנושאים. נושא השואה הוא נושא בעל רגישות מיוחדת בחברה הישראלית, והשימוש בשואה, כפי שנעשה בתוכנית, נעשה באופן העלול לפגוע ברגשותיהם של צופים רבים".

במערכון של "ארץ נהדרת" הוצג "פורמט גרמני" תחת השם "המחנה - רק אחד זוכה", שמדמה את הפורמט של "הישרדות", כשהפרס הגדול הוא באופן סימבולי 6 מיליון. במקום שני שבטים שגרים על שני איים אקזוטיים ומתחרים האחד נגד השני על חסינות שבטית, הוצגו שתי קבוצות - הגרמנים והיהודים.

יש לציין כי מדובר במערכון תיעודי, שהמשתתפים בו הם אנשים אמיתיים שהסכימו להשתתף ב"תוכנית הריאליטי".

ממערכת "ארץ נהדרת" נמסר כי "המערכון נועד להמחיש את רוח התקופה שבה אנו חיים, תקופה שבה הרצון להתפרסם ולככב בטלוויזיה בכל מחיר גובר על ערכים אישיים ולאומיים. תפקידנו כתוכנית סאטירה הוא לעורר דיון ציבורי ולהציב מראה בפני החברה הישראלית, גם אם מה שנשקף ממנה מטריד מאוד".