מדינה זוחלת: עומסי תנועה כבדים עקב השבתת הרכבות

החל מהיום ועד שבת, מושבתת תנועת הרכבות מתל-אביב דרומה בשני הכיוונים, עקב עבודות שדרוג ■ עומסי תנועה כבדים במיוחד נרשמים בדרום ובמרכז הארץ

רכבת ישראל הודיעה כי החל מהיום (ב') תופסק תנועת הרכבות מתל אביב דרומה בשני הכיוונים, בשל עבודות תשתית לשדרוג המסילות.

עקב הגבלת פעילות הרכבות, הודיעה רכבת ישראל כי תעמיד לרשות הנוסעים אוטובוסים נוספים, אשר יוצבו בתחנות המרכזיות בתל אביב, באר שבע, אשדוד ואשקלון. בנוסף, תפעיל רכבת ישראל גם שירות שאטלים ללא תשלום בין התחנות ת"א סבידור מרכז (ארלוזורוב), ת"א השלום ות"א ההגנה, בשני הכיוונים.

חרף המאמצים הרבים מצד רכבת ישראל למתן פתרונות אלטרנטיביים, ותגבור הקווים מצד חברות האוטובוסים, נרשמים עומסי תנועה בדרום ומרכז הארץ. מזג האוויר הסוער, מקשה גם הוא על הראות בכבישי הארץ ומסייע גם הוא ביצירת עומס כבד בכבישים.

"הקושי במהלך השדרוג הוא גדול ונערכנו מספר חודשים מראש, כדי לצמצם את משך העבודה למינימום הנדרש", אמר בראיון הבוקר לגל"צ יריב כץ, סמנכ"ל התשתיות של רכבת ישראל. "הציבור אמנם נפגע מעבודות הפיתוח, אך יש להפנים כי העבודות המאסיביות הינן חלק ממשימה לאומית, מורכבת וקשה. ניתן לומר כי אנו מתקדמים בעבודה הנוכחית בקצב מהיר".

השבתת הקווים כוללת את כל התחנות שמדרום לתל אביב, ובהן: לוד, כפר חב"ד, ראשון לציון, באר יעקב, רחובות, יבנה, אשדוד, אשקלון, קריית גת, להבים-רהט, באר שבע ודימונה. גם המסילה לכיוון בית שמש וירושלים לא תפעל עד חידוש הפעילות ביום שבת.