3 תרחישים ללקווינימוד של טבע: תימכר במיליארד דולר?

האנליסט יונתן קרייזמן: "נתוני עיכוב טובים ב-EDSS עשויים לדחוף את התחזיות מעלה" ■ לעת עתה חוזרים בכלל פיננסים ברוקראז' על המלצת תשואת יתר ומחיר יעד של 58 ד'

לקראת כנס AAN שיערך ב-15 באפריל, בו תציג טבע את תוצאות מחקר האלגרו עם לקוינימוד, (הגירסה האוראלית שמפתחת טבע לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה), אומר היום (ב') האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים ברוקראז' כי "הפחתת שיעור התקפים של 25% ומעלה תתקבל בחיוב ובהעלאת צפי המכירות לתרופה לכיוון המיליארד דולר לשנה". ומוסיף, "נתוני עיכוב טובים ב-EDSS עשויים לדחוף את התחזיות מעלה". לעת עתה חוזרים בכלל פיננסים ברוקראז' על המלצת תשואת יתר ומחיר יעד של 58 דולר למניה.

לדבריו, "תלותה הגבוהה של טבע בקופקסון יחד עם זירת הטיפול המשתנה בטרשת נפוצה בשנים הקרובות מושכים תשומת לב גבוהה לתרופת לקוינימוד האמורה לשמש כלי מרכזי של החברה כדי לשמר את מעמדה בשוק". האנליסט מזכיר כי בדצמבר הודיעה החברה כי השיגה את יעדי המחקר ברמת מובהקות סטטיסטית.

עוד הוא מציין כי עם פרסום התוצאות השנתיות ובמסגרת כנס אנליסטים במארס, "חשפה טבע טפח ומסרה כי ההפחתה בשיעור ההתדרדרות על ה-EDSS היא בסדרי הגודל של טיסברי של ביוג'ן, אך ההפחתה בשיעור ההתקפים פחותה מזו של הגילניה של נוברטיס - המתחרה הפומית הבולטת בשלב זה".

לדעת האנליסט משמעות הדבר היא כי "למרות ששיעור הפחתת ההתקפים צפוי להיות נמוך משל הגילניה, אנו מעריכים כי הפחתה של 25% ויותר בשיעור ההתקפים השנתי עבור תרופה פומית - תהפוך לקוינימוד של טבע למתחרה לגיטימית בגילניה. יכולתה של התרופה להראות האטה בקצב ההתדרדרות בסקלת ה-EDSS, ולסמן בכך פעילות שימור עצב, עשויה לפצות במידת מה על שאינם אופטימאליים בהפחתת שיעור ההתקפים. מספר נמוך יותר יזדקק להערכתנו לתמיכה בדמות שיפור ולא רק הפחתת התדרדרות אצל חולים על סקאלת EDSS".

בכלל פיננסים ברוקראז' מציגים שלושה תרחישים אפשריים:

החיובי - טבע מציגה הפחתה של 30% ומעלה בהתקפים, הפחתה של 40% בהתדרדרות/שיפור ב-EDSS בחולים קשים יותר. בנוסף, נתוני מחקר ה-Bravo בהמשך השנה מצביעים על הפחתה דומה בשיעור ההתקפים מול האלגרו ותוצאות טובות מול האוונקס. צפי המכירות יעלה אז מרמות ממוצעות של 0.5 מיליארד דולר ל-2 מיליארד דולר והמניה תגיב בהתאם.

ניטראלי - הפחתה של 25% בהתקפים, האטה של 30% ב-EDSS ללא שיפור מובהק בסקאלה בתתי אוכלוסיות, ניסוי מוצלח מול האוונקס עם שחזור של תוצאות האלגרו. צפי למיליארד דולר מכירות.

שלילי - הפחתה של 20% בלבד בשיעור ההתקפים באלגרו ובבראבו, עם האטה בינונית בהתדרדרות על ה-EDSS. אז תיאלץ טבע לכוון את מירב המאמץ לניתוחי פוסט הוק על שיפור ב-EDSS ועל טיפול משולב עם קופקסון או אינטרפרונים. ניסויים לטיפול משולב ייחלו סביב 2012 ע"פ הערכות, ואין ביטחון כי המבטחים ישלמו את החשבון בסופו של יום. צפי למכירות של עד חצי מיליארד דולר.