פז השלימה גיוס 600 מ' ש' בהרחבת אג"ח צמודת ריבית

ההנפקה זכתה לביקושי יתר של 1.45 מיליארד שקל, מהם כ-150 מיליון שקל מהציבור ו-1.3 מיליארד שקל מהגופים המוסדיים שהזמינו כבר בשבוע שעבר

חברת פז , שבשליטת צדיק בינו, השלימה הערב (ב') גיוס של 600 מיליון שקל מהציבור וממשקיעים מוסדיים, באמצעות הרחבת איגרות חוב מסדרה ג'. בשלב הציבורי שהסתיים הערב, נרשמו ביקושים של כ-150 מיליון שקל, כאשר בשלב המוסדי שנערך בשבוע שעבר, נרשמו ביקושי יתר של 1.3 מיליארד שקל, כך שבסה"כ זכתה ההנפקה לביקושים של 1.45 מיליארד שקל.

המחיר המינימלי ליחידה בת 1,000 איגרות חוב עמד על 1,046 שקל, מחיר המשקף תשואה של 4.6%, זאת, כאשר האיגרת נסחרת היום בתשואה של 4.58%. האג"ח זכתה לדירוג של AA- באופק יציב מסוכנות דירוג האשראי מעלות.

נציין כי מוקד המשיכה העיקרי של המשקיעים להנפקה זו היה שהאג"ח הינה בריבית משתנה במרווח של 1.6% מעל לריבית בנק ישראל שעומדת כיום על 3%. בסביבת ריבית עולה כמו זו בה אנו נמצאים כיום, מהווה הצמדה זו לריבית הגנה מפני עליית הריבית במשק. המח"מ על האג"ח הינו של כ-6 שנים.

את הגיוס הובילה לידר הנפקות, בשיתוף עם כלל פיננסים חיתום, לאומי פרטנרס, אי.בי.אי, רוסאריו קפיטל, מנורה, אנליסט וברק קפיטל.