מימוש בת"א: המעו"ף ירד 0.4%; טבע איבדה עוד 2.1%

מדד הנפט-גז עלה היום 0.7% ■ מחיר הנפט עבר את ה-108 ד' לחבית ■ סטפק: "מראשית 2011 אנו רואים תשואת חסר של השוק הישראלי אל מול השוק האמריקני והאירופי"

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ג') בירידות שערים קלות לאחר נעילה במגמה מעורבת בוול סטריט וצפי לפתיחה שלילית היום, בעוד המדדים המובילים באירופה גם הם נסוגים. המדד החדש המרכז את הפעילות במניות הגז והנפט בבורסה בת"א בולט בעלייה בעוד שמחיר הנפט, שהאמיר מעל ל-108 דולר לחבית, מעיב על השווקים הגלובליים. לאחר סיום דוחות הרבעון הרביעי של 2010, הבורסה באחד העם מושפעת מהמגמה בשווקים בעולם, כאשר מדד המעוף ירד ב-0.4% ונסגר על 1,327.06 נקודות. נזכיר כי אתמול מדד המעו"ף סגר אמש במרחק נגיעה של 1% מרמת השיא שנקבעה בינואר ב-1,340 נקודות.

השוק הושפע היום מפירסום נתוני בנק ישראל שהצביעו על ירידה חדה בהשקעות זרים במניות בישראל בחודש פברואר, אז נרשמה האטה משמעותית בקצב ההשקעות של המשקיעים הזרים במניות בישראל שהסתכמו בהיקף זניח של 3 מיליון דולר בלבד, לעומת השקעות נטו במניות של כ-420 מיליון דולר בחודש ינואר. עוד עולה מהנתונים כי במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל נרשמו החודש מימושים נטו של כ-100 מיליון דולר על ידי המשקיעים הזרים. גם בגזרת אגרות החוב נרשמה האטה כשהשקעותיהם של הזרים באג"ח שקליות הסתכמו בכ-430 מיליון דולר בחודש פברואר לעומת השקעות מקבילות של כ-2.6 מיליארד דולר בינואר.

בתוך כך צבי סטפק, יו"ר בית ההשקעות מיטב, אמר היום "אני רואה יותר סיכוי בשוק המניות מאשר בשוק אגרות החוב". "השוק היום בתל אביב נמצא במרחק נגיעה משיא כל הזמנים אך מראשית 2011 אנחנו רואים תשואת חסר של השוק הישראלי אל מול השוק האמריקני והאירופי", הוסיף. סטפק התייחס לתהפוכות הגיאו-פוליטיות במזרח התיכון ואמר שפרמיית הסיכון של ישראל עלתה בעיניהם של המשקיעים הזרים, ובמקביל משקיעים מוסדיים בישראל מסיטים כספים לשוקי חו"ל "בקצב גדול יותר". עוד העריך סטפק "הגישה הבסיסית שלי לגבי שוק המניות היא חיובית עם אפשרות לאפסייד של שיעור דו ספרתי של 10%-12% בשנה".

בזירת הדולר נציין כי כבר בפתיחת המסחר הבוקר התערב הנגיד פישר ורכש עשרות מיליוני דולרים. עקב כך, התחזק הדולר ונסגר על שער יציג של 3.468 שקלים, וזאת לאחר שננעל אתמול בשפל שלא נראה מאז ה-6 באוקטובר 2008.

"פישר עשוי להוריד הריבית החודש ב-0.25%" מעריך היום בסקירתו השבועית ד"ר מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים ומוסיף, "בנק ישראל יוכל להתמודד עם התחזקות מוגזמת של השקל באמצעות הפחתת ריבית ולאו דווקא באמצעות רכישת מט"ח או צעדים אדמיניסטרטיביים שונים, אשר יעילותם ממילא מוטלת בספק". לדבריו, "במידה שהרמות הנוכחיות של שערי החליפין ושל הציפיות לאינפלציה תישמרנה, בנק ישראל יוכל להאט במידה ניכרת את קצב העלאות הריבית במהלך השנה הקרובה".

סקטור הגז והנפט עמד היום במוקד וכאמור מדד הנפט והגז עולה כ-0.5%. היום העריכו כלכלני UBS כי "ההתפתחויות בשוק הגז העולמי כמו גם ההתפתחויות הגיאו-פוליטיות במזרח התיכון, צפויות לתמוך בגז הישראלי, גם בשוק המקומי וגם בכל הנוגע לייצוא גז טבעי. התגליות של תמר ולוויתן, העלו את הסבירות לתגליות נוספות באזור והורידו משמעותית את רמת הסיכון". להערכת כלכלני UBS המשקיעים הזרים יתחילו להביע עניין בהשקעה בסקטור הגז הישראלי, מה שישפיע בחיוב על תמחור השותפויות. זרז נוסף, הוא העניין הגובר של גופי אנרגיה בינלאומיים בזיכיונות הקידוח, דבר שעשוי להביא להצפת ערך.

טבע עם פער שלילי

אפריקה מנהלת מו"מ למכירת 7 קומות בבניין ה"טיימס סקוור" בניו יורק לרשת מלונאות גדולה תמורת כרבע מיליארד דולר. מדובר בקומות 5-11 בבניין, אשר ככל הנראה יוסבו לבית מלון. אפריקה מחזיקה ב-50% מהחברה המנהלת את בניין ה"טיימס", כאשר ב-50% הנותרים מחזיק הבנק שמימן את העסקה לרכישת הבניין ב-2007.

מניות הגז והנפט ממשיכות לרכז עניין על רקע ההודעה הדרמטית של השותפה האמריקנית בקידוח "לוויתן", נובל אנרג'י, כי היא משהה לעת עתה את הקידוח ומעתיקה את מיקומה של האסדה לאתר "תמר" השכן. לאור זאת, עדכנו השותפות בקידוח לוויתן את המשקיעים כי צפוי עיכוב בלוח הזמנים של פיתוח המאגר. נציין את שותפויות בקידוח לוויתן דלק קידוחים , רציו , אבנר ו-ישראמקו . אתמול, אגב, חזרה מניית נובל אנרג'י לעלות בוול סטריט והתקרבה לשיא של השנה האחרונה.

עוד בסקטור הנפט והגז, המניות נסחרות גם על רקע הדיווח אתמול ב"גלובס" כי עשרות מהמשקיעים הקטנים החליטו להתפקד לקדימה כמחאה נגד אישור חוק ששינסקי. לפי הערכות, בישראל כ-300 אלף בתי אב המושקעים בשותפיות הגז השונות, ובהמשך צפויים להתפקד עוד כמה מאות מהם.

מניית טבע הוסיפה להיחלש היום.

מנגד, פריגו , סלקום ופרטנר הוסיפו לערכן היום בתל אביב, על רקע פערים חיוביים אל מול המניות בוול סטריט.

חברה לישראל ריכזה היום עניין לאחר שדווח כי רשות החשמל שוקלת לדחות את בקשת החברה להקים תחנת כוח נוספת במישור רותם בהשקעה כוללת של 2 מיליארד שקל.

רדויז'ן הגיבה לפרסום אזהרת רווח שפרסמה אתמול החברה ואיבדה 6.6% מערכה. על פי הודעת החברה יהיו הכנסותיה נמוכות יותר מהצפי, בעיקר כתוצאה מירידה מהירה מהצפוי בהכנסות מסיסקו שצפויות להסתכם ב-2 מיליון דולר במקום צפי קודם להכנסות בהיקף של 5 מיליון דולר מסיסקו.

טאואר הוסיפה לרכז עניין לאחר שרשמה עלייה חדה במסחר בוול סטריט אמש. למרות צפי המשקיעים כי זו תמשיך להגיב להודעתה מאתמול כי חתמה על מסמך הבנות לא-מחייב לרכישת מתקן ייצור של חברת מייקרון טכנולוגיות האמריקנית הממוקם בעיר נישיוואקי ביפן, איבדה מערכה עם סיום המסחר ב-2.2%.

מניית פלוריסטם בלטה לחיוב במיוחד לאחר שקיבלה המלצת "קנייה" ומחיר של 5 דולר המשקף לה אפסייד של 94%, מאחד האנליסטים המובילים בוול סטריט בתחום הביוטכנולוגיה, מארק מונן.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]