שר החוץ של סודן: ישראל אחראית לתקיפה בשטחנו

(עדכון) - שיירה של כלי רכב הותקפה הלילה על-ידי מסוקי קרב לא מזוהים בפורט סודן ■ לפחות שני בני אדם נהרגו בתקיפה ■ באותו אזור לפני כשנתיים הותקפה שיירה שהובילה נשק לעזה

שר החוץ של סודן עלי קארטי מאשים היום את ישראל בתקיפה האווירית שאירעה בשטח המדינה אתמול, והביאה למותם של שני בני אדם. לדבריו, בידי סודן "הוכחות חותכות" כלשונו לביצוע התקיפה על ידי ישראל, "אך איננו יודעים מה הסיבה לתקיפה", אמר.

בסודן נמשכת חקירת האירוע אמש, בו חוסלו שני בני אדם שנסעו ברכב 15 ק"מ דרומית לעיר פורט-סודן. מקור צבאי במדינה אומר היום כי לפני שלושה שבועות איתר חיל האוויר הסודני פעילות של מטוס שצילם את האזור בו אירעה התקיפה אמש.

גורמים סודניים רשמיים אומרים כי התקיפה התרחשה מכיוון הים ועדי ראייה סיפרו כי הבחינו בשני מסוקי אפאצ'י ובשלושה פיצוצים. צבא סודן ירה לעבר המסוקים, אך לא הצליח לפגוע בהם.

הטלוויזיה הסודנית הממלכתית שידרה היום תמונות של זירת התקיפה, ובהן ניתן לראות את המכונית שנפגעה. עדי ראייה דיווחו כי יכלו להבחין בגופות ההרוגים מוטלות בצד הרכב שנפגע.

מסוקים תקפו שיירת כלי רכב בסודן; ישראל: "אין תגובה"

מסוקי קרב בלתי מזוהים הפציצו הלילה (ג') בסודן כלי רכב צבאיים סמוך לשדה התעופה בעיר פורט סודן - כך דיווחו גורמים רשמיים במדינה. שני בני אדם נהרגו כתוצאה מהתקיפה במזרח סודן.

לדברי אחמד תחריר, דובר הפרלמנט הסודני , כלי הטיס הגיחו מכיוון הים האדום - אך לא ברור למי הם שייכים. "שמענו שלושה פיצוצים חזקים", ציין גורם בשדה התעופה, "יצאנו החוצה כדי לראות מה קרה ועדי ראייה סיפרו שהבחינו בשני מסוקים, שנראים כמו מסוקי אפאצ'י, חולפים באזור".

עד ראייה נוסף אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי במקום הורגשה נוכחות גדולה של כוחות חירום ואנשי ביטחון. "הם לא נותנים לאף אחד להתקרב לאזור", ציין והוסיף כי הבחין ברכב שעולה באש. עוד דווח כי המטוסים שהיו מעורבים בהפצצה שבו לכיוון ממנו הגיעו.

גורמים ביטחוניים בישראל סירבו להתייחס לדיווחים מסודן.

לפני שנתיים: הברחת נשק סוכלה בסודן

לפני כשנתיים הותקפה בסודן שיירה של 17 כלי רכב שנשאו נשק שהיה מיועד, על פי הדיווחים, לחמאס. 39 בני אדם נהרגו בתקיפה. מקורות זרים ייחסו בזמנו את התקיפה לישראל.

רשת CBS דיווחה אז כי בזמן מבצע "עופרת יצוקה" תקף חיל האוויר הישראלי גם בסודן שנמצאת הרחק מגבול ישראל-עזה - 1,400 קילומטר משטח ישראל. לפי הדיווח, מקורות אמריקנים סיפרו שבמהלך הלחימה בעזה, מטוסים של צה"ל הפציצו שיירת משאיות שעשתה את דרכה אל הגבול עם מצרים. המשאיות נשאו נשק ותחמושת שהיו מיועדים להגיע לידי חמאס דרך הגבול עם מצרים.

"המודיעין הישראלי חשף את התחמושת שהובילו 17 משאיות מסודן בדרכן צפונה, לגבול עם מצרים, במטרה להעביר את ציוד הלחימה לידי כוחות החמאס שנלחמו באותו זמן בצבא הישראלי בעזה", סיפר המקור ל-CBS, "מטוסי חיל האוויר תקפו את השיירה". ישראל סירבה להתייחס לדיווחים.